توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

EdgeRank درفیس بوک چیست؟

۱ تیر ۱۳۹۲

فیس بوک برترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیا است که کاربران زیادی دارد و شرکت های زیادی نیز در حال استفاده از این شبکه اجتماعی در فعالیت های بازاریابی خود هستند. در این مطلب با مفهوم EdgeRank در فیس بوک بیشتر آشنا می شوید.

EdgeRank الگوریتمی در فیس بوک است که نحوه نمایش پست ها را در سیستم خبرخوان (News Feed) فیس بوک تعیین می کند. به بیان ساده تر می توان گفت نحوه نمایش مطالبی که دوستان یک کاربر ، گروه ها و صفحاتی که لایک زده است که در فیس بوک منتشر می کنند و در قسمت News Feed کاربر قابل مشاهده است را می گویند.

نمونه خبر خوان یا News Feed در فیس بوک

لینک News Feed در وب سایت فیس بوک در قسمت منو قرار دارد.

لینک خبرخوان یا News Feed در منو

Edge در فیس بوک چیست؟

هر اتفاق و رویدادی که در فیس بوک می افتد یک Edge نامیده می شود. این اتفاق می تواند ارسال مطلب (پست) ، ارسال نظر (کامنت) ، لایک زدن و یا اشتراک گذاری مطالب باشد.

الگوریتم EdgeRank

EdgeRank از مجموع سه عامل به دست می آید.

فرمول محاسبه EdgeRank

وابستگی (Affinity)

وابستگی یک رابطه یک طرفه میان کاربر و یک اتفاق (Edge) است و  بر اساس میزان رابطه یک کاربر با برند محاسبه می شود. به عنوان مثال نظر دهی ، لایک زدن ، اشتراک گذاری ، کلیک کردن و ارسال پیغام در مورد یک برند همگی بر روی میزان وابستگی تاثیر می گذارد.

وزن (Weight)

فعالیت های مختلف در فیس بوک دارای وزن های خاص خود است. به عنوان مثال نظردهی در مورد یک پست در فیس بوک دارای وزن بیشتری نسبت به لایک زدن آن است.

زمان (Time Decay)

زمان ارسال پست نیز یکی از فاکتورهای مهم است. هر چه مدت زمان بیشتری از ارسال مطلب یا پست در فیس بوک گذشته باشد میزان معیار ، ارزش کمتری خواهد داشت. به همین دلیل است که در News Feed مطالب تازه دارای اولویت بالاتری هستند.

نکات بازاریابی

در این مطلب مشخص شد که مطالبی که در News Feed یا خبر خوان در فیس بوک ظاهر می شوند به صورت اتفاقی نیستند و الگوریتمی برای این قضیه از سوی فیس بوک تعیین شده است. به همین دلیل در بازاریابی رسانه های اجتماعی در فیس بوک باید سعی شود تا مطالبی در آن به اشتراک گذاشته شوند که قابلیت جلب توجه کاربران را داشته باشند و کاربران را به مشارکت تشویق کنند.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : whatisedgerank.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,579

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.