توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

بازاریابی دیجیتالی چیست و سهم بودجه آن چقدر است؟

۸ خرداد ۱۳۹۲

با پیشرفت تکنولوژی میزان استفاده از دستگاه های الکترونیکی در فرایندهای بازاریابی افزایش یافته است. در این مطلب به تعریف بازاریابی دیجیتالی و سهم بودجه اختصاص داده شده به این نوع از بازاریابی پرداخته می شود.

بازاریابی دیجیتالی نوعی از بازاریابی است که از دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون ، رادیو ، اینترنت ، کامپیوتر ، تبلت ، تلفن همراه ، بیلبورد دیجیتال ، کنسول بازی و یا هر رسانه دیجیتالی دیگری برای دستیابی به مشتریان استفاده می نماید.

بر اساس نظرسنجی که از مدیران ارشد بازاریابی سازمان ها در سراسر جهان به عمل آمده است رشد محسوس صرف بودجه در بازاریابی دیجیتالی در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ قابل مشاهده است.

بودجه اختصاص داده شده به بازاریابی دیجیتالی

با توجه به نمودار فوق مشخص می شود بازاریابان در سراسر جهان تصمیم دارند که سیستم بازاریابی خود را به تدریج تغییر دهند و بیشتر بر روی رسانه های دیجیتالی صرف هزینه داشته باشند. کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست. مدیران بازاریابی سعی دارند تا از رسانه های دیجیتالی بیشتر در فرایندهای بازاریابی خود استفاده کنند اما نحوه استفاده از این خدمات بعضا به صورت صحیحی نیست به عنوان مثال می توان به ارسال انبوه پیامک های تبلیغاتی و یا ایمیل های انبوه تبلیغاتی اشاره کرد.

نکات بازاریابی

در صورتی که در دپارتمان بازاریابی شرکتی کار می کنید سعی کنید بیشتر از رسانه های دیجیتالی در فرایندهای بازاریابی استفاده نمایید چون با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب ، شرکت ها در حال تغییر در میزان صرف هزینه بر روی بازاریابی دیجیتالی هستند.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز و ویکی پدیا

  • تعداد مشاهده مطلب: 5,439

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.