توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

استفاده بازاریابان از اس ام اس در فعالیت های بازاریابی

۱۴ مرداد ۱۳۹۲

ارسال اس ام اس در فعالیت های بازاریابی بسیار مرسوم است. اما موردی که باید به آن توجه کرد این است که از این تکنولوژی به نحوه صحیحی باید استفاده شود. در این مطلب به بررسی تعداد بازاریابانی که از این تکنولوژی در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کنند پرداخته می شود.

همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است از هر ۵ نفر بازاریاب فقط یک نفر از ارسال اس ام اس در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کند.

استفاده از اس ام اس در فعالیت های بازاریابی

یافته ها نشان دهنده این موضوع است که میزان مشارکت دریافت کنندگان اس ام اس بسیار بالاست و در کمتر از ۱۵ دقیقه از زمان دریافت اس ام اس نسبت به اس ام اسی که دریافت کرده اند واکنشی نشان می دهند مثلا آن را باز می کنند. تحت پوشش قرار دادن مخاطبان بیشتر ، هزینه کم و درصد بازگشایی بالا از جمله فواید استفاده از اس ام اس در بازاریابی است. در کشور ما متاسفانه از بازاریابی اس ام اسی بعضا برداشت اشتباهی می شود و ارسال اس ام اس انبوه را با این قضیه اشتباه می گیرند. اولین قدم در انجام بازاریابی اس ام اسی به دست آوردن شماره موبایل های مخاطبان مرتبط به کسب و کار است که برای دریافت این گونه اس ام اس ها اعلام آمادگی کرده اند. این شماره ها را می توان از طرق مختلف به دست آورد و تعداد اس ام اس های ارسالی نیز نباید زیاد باشد و در بازه های زمانی خاص اقدام به ارسال اس ام اس کرد. به عنوان مثال در صورتی که فروشگاهی دارید مثلا فروشگاه پوشاک و در بازه های زمانی خاصی درصد تخفیفی برای محصولات خود در نظر می گیرید می توانید پس از خرید مشتریان از فروشگاه خود ، شماره موبایل آن ها را برای ارسال این گونه اس ام اس ها بگیرید و مثال دیگر اینکه اگر در نمایشگاهی شرکت می کنید سعی کنید اطلاعات بازدید کنندگان را جمع آوری کنید و با آن ها ارتباط داشته باشید. دو مثال گذشته در مورد جمع آوری اطلاعات در حالت آفلاین بود. می توانید بازدید کنندگان وب سایت را به پر کردن فرم هایی تشویق کرد و با ارائه خدماتی به آن ها شماره آن ها را گرفت.

کاربرد دیگر اس ام اس در بازاریابی مجدد است. بازاریابی مجدد یعنی اینکه مشتری که یکبار از وب سایت خرید کرده است را تشویق به خرید مجدد نمود. مثلا در مورد اشتراک اینترنت و یا خدمات دیگر اینترنتی حتما با این موضوع مواجه شده اید. با نزدیک شدن به زمان شارژ مجدد و با ارسال پیش فاکتورهای اینترنتی ، هم ایمیل ارسال می شود و هم پیام کوتاه دریافت می کنید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,071

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

۲ دیدگاه

    • بیژن

    • مرداد ۲۴, ۱۳۹۲

    خیلی گزارش بیخودیی بود سر و ته نداشت

      • محمد مهدی هاتفی

      • مرداد ۲۴, ۱۳۹۲

      سلام
      عذرخواهی می کنم اگر این مطلب مورد توجهتون قرار نگرفت. اگر لطف کنید در این مورد بیشتر توضیح بدهید یعنی اشکالاتش رو واضح بگید تا آن ها را در مطالب بعدی تکرار نکنیم ممنون می شویم. این مطلب و مطالب دیگر بیشتر توسط موسسات نظرسنجی خارجی صورت می گیرند که فقط برای فراهم کردن پیش زمینه ای از آینده بازاریابی اینترنتی در این وبلاگ قرار می گیرند.
      طبق بررسی که در مورد این مطلب انجام دادم ، این مطلب در این بازه ۱۰ روزه در News Feed فیس بوک به طور دقیق توسط ۲۱۹ کاربر دیده شده که ۲۸ کلیک بر روی آن صورت گرفته و در همین بازه زمانی لینک کوتاه شده این صفحه در سایت bit.ly دقیقا ۵ کلیک داشته است. همچنین این صفحه بر اساس آمار گوگل انلیتیکس ۳۵ مشاهده منحصر به فرد داشته که به صورت میانگین کاربران ۲ دقیقه و ۴۵ ثانیه در این صفحه مانده اند.