توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

استفاده از خصوصیت nofollow در سئو

۱۶ آذر ۱۳۹۲

سئو علمی است که به سرعت در حال تغییر است. در گذشته تمامی متخصصان سئو سعی می کردند تا با تبلیغ لینک وب سایت خود در سایت های دیگر بر اساس کلید واژه های مختلف به رتبه های بالای گوگل دست یابند اما با تغییر قوانین سئو خصوصا در این سال های اخیر استفاده از این روش ها نه تنها نتیجه مثبت ندارد بلکه باعث نتایج منفی هم می شود. در این مطلب با یکی از این تغییرات آشنا می شوید.

در علم سئو هر لینکی که به وب سایتی داده می شود به معنی مهر تاییدی است که آن وب سایت به وب سایت مقصد داده است. در گذشته کیفیت لینک ها خیلی مهم نبود مثلا شما با تبلیغ در سایت های دیگر به صورت تبلیغات لینکی می توانستید در گوگل ارتقا رتبه داشته باشید اما امروزه این امر به کل متفاوت شده است و کیفیت سایتی که لینک می دهد بسیار مهم است. اگر سایت لینک دهنده از اعتبار خوبی در گوگل برخوردار باشد لینک ها می تواند برای وب سایت مقصد مفید باشند. شاید در مواجهه با وب سایت های مختلف دیده اید که به علت عدم جریمه شدن از سوی گوگل، به شرط rel=”nofollow” بودن ، لینک به وب سایت ها می دهند. در این مطلب با این مبحث بیشتر آشنا می شوید.

در سه حالت از خصوصیت rel=”nofollow” برای لینک دهی استفاده می شود.

۱) لینک به محتوای غیر قابل اعتماد

در صورتی که با وب سایت مقصد آشنایی زیادی ندارید و یا نمی توانید حدس بزنید در وب سایت مقصد چه مطالبی منتشر خواهد شد توصیه می شود که از این خصوصیت در لینک های خود استفاده کنید. مخصوصا از این خصوصیت در قسمت کامنت ها استفاده زیادی می شود. سعی کنید در صورتی که این امکان را برای کاربران وب سایت و یا وبلاگ خود فراهم می کنید تا به انتشار کامنت بپردازند و امکان قرار دادن لینک هم برای آنان فراهم می کنید حتما در لینک موجود از خصوصیت rel=”nofollow” استفاده کنید چون نمی دانید در وب سایت هایی که لینک می دهید چه مطالبی در آینده منتشر خواهند شد و شاید بر روی رتبه وب سایت شما نیز اثرات منفی بگذارند.

با دو مثال تصویری این مورد بیشتر توضیح داده می شود. مثال اول مربوط به وب سایت مقالات بازاریابی مدیر سبز است. در این وب سایت امکان ارسال لینک همراه با کامنت وجود ندارد بنابراین مشکلی پیش نمی آید.

کامنت گذاری در وب سایت مدیر سبز

مثال دوم مربوط به وبلاگ ۷۰۱۰ است که امکان ارسال لینک همراه با کامنت برای کاربران فراهم است اما خصوصیت ذکر شده در لینک ها استفاده می شود.

کامنت گذاری در وبلاگ 7010

۲) لینک های فروشی

یکی از روش های تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات به صورت لینک است اما باید چه کار کرد تا وب سایت ها از این کار متضرر نشوند. راهی که گوگل پیشنهاد می دهد استفاده از خصویت یاد شده در لینک های تبلیغاتی به سایت های دیگر است.

مشاهده تصویر در اندازه واقعی

استفاده از خصوصیت rel=”nofollow” در لینک های تبلیغاتی

۳) اولویت دهی به صفحات

بعضی صفحات در وب سایت نیازی به ایندکس شدن در گوگل ندارند مانند صفحه ورود به ناحیه کاربری. بنابراین می توان در لینک دهی به این صفحات از این خصوصیت استفاده کرد تا روبات گوگل به صفحات دیگری از وب سایت که مد نظر ما است مراجعه کرده و آن صفحات را در اولویت بالاتری قرار دهد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : راهنمای گوگل

  • تعداد مشاهده مطلب: 1,965

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.