توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

انواع روش های درآمد زایی از طریق بنرهای تبلیغاتی در وب سایت ها

۱۵ تیر ۱۳۹۲

 

بنرهای تبلیغاتی نوعی از تبلیغات نمایشی هستند که صاحبان وب سایت ها به منظور درآمد زایی از وب سایت های خود از آن ها استفاده می کنند. سه نوع روش درآمد زایی در مورد بنرهای تبلیغاتی در وب سایت ها وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن ها پرداخته می شود.

این سه روش تبلیغاتی عبارتند از :

۱) پرداخت هزینه تبلیغات بر مبنای نمایش بنرهای تبلیغاتی در مدت زمان خاص.

۲) پرداخت هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد نمایش بنرهای تبلیغاتی.

۳) پرداخت هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی.

در ادامه به توضیح این سه روش پرداخته می شود:

۱) پرداخت هزینه تبلیغات بر مبنای نمایش بنرهای تبلیغاتی در مدت زمان خاص

در این روش از تبلیغات بنر که مدتی است منسوخ شده و وب سایت های روز دنیا دیگر از این روش تبلیغاتی استفاده نمی کنند مبلغی بابت نمایش بنر برای مدت زمان خاصی تعیین می شود و از سوی تبلیغ دهنده به وب سایت پرداخت می گردد. به عنوان مثال پرداخت مبلغ X ریال به ازای نمایش بنر تبلیغاتی برای یک ماه. در این روش تعداد نمایش و تعداد کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی تضمین نمی شوند.

در این روش ، دارندگان وب سایت تمام سعی خود را در جهت جذب تعداد بیشتر بنرهای تبلیغاتی می گذارند تا درآمد بیشتری کسب کنند و متعاقبا تاثیر گذاری بنرهای تبلیغاتی نیز کمتر شده و زیبایی وب سایت نیز تحت الشعاع قرار می گیرد. این روش بسیار در وب سایت های ایرانی مرسوم است که متاسفانه کیفیت وب سایت ها را نیز کاهش داده است.

۲) پرداخت هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد نمایش بنرهای تبلیغاتی

در روش دوم ، پرداخت ها بر اساس تعداد تضمین شده نمایش بنرهای تبلیغاتی در وب سایت ها صورت می گیرد. به عنوان مثال پرداخت مبلغ X ریال بابت نمایش تعداد Y دفعه بنر تبلیغاتی که این روش در مقایسه با روش قبل بسیار کاراتر و مفید تر است. در این روش تعداد نمایش بنرها تضمین شده است و تعداد زیاد بنرهای تبلیغاتی خللی در کارایی وب سایت ها ایجاد نمی کند زیرا بنرها در حال چرخش هستند و به ازای هر مرتبه بارگذاری صفحه یک بنر تبلیغاتی از میان بنرهای فعال موجود نمایش داده می شود و به شمارشگر تعداد نمایش بنرها در بانک اطلاعات یک عدد اضافه می شود. بنرها پس از رسیدن به میزان ماکزیمم تعداد نمایش تعیین شده می توانند غیرفعال و یا حذف شوند بنابراین از چرخه بنرهای تبلیغاتی فعال خارج شده و دیگر در وب سایت نمایش داده نمی شوند.

مزایای این روش تبلیغات بنری به علت تضمین تعداد نمایش بنرهای تبلیغاتی از سوی دارندگان وب سایت ها و تاثیر گذاری بیشتر آن ها بسیار قابل توجه تر از مورد قبل است. حتی می توان تعداد ماکزیمم نمایش روزانه در نظر گرفت. مثلا تبلیغ دهنده ای X ریال پرداخت کرده و Y دفعه نمایش بنر تبلیغاتی وی تضمین شده است. تبلیغ دهنده در عین حال می خواهد که تبلیغ وی برای مدت ۱ ماه حتما نمایش داده شود. در این صورت تعداد ماکزیمم نمایش تبلیغات بنر وی را که Y دفعه است بر ۳۰ روز تقسیم می کنیم و تبلیغ وی بیشتر از این تعداد در روز نمایش داده نخواهد شد و فردای آن روز مجددا نمایش بنر از سر گرفته می شود تا به تعداد ماکزیمم نمایش روزانه برسد.

پرداخت هزینه تبلیغات بر اساس تعداد نمایش بنر های تبلیغاتی

۳) پرداخت هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی

در این روش تبلیغاتی ، پرداخت ها بر مبنای تعداد تضمین شده کلیک ها بر روی بنرهای تبلیغاتی محاسبه می شوند. درآمد زایی در این روش در مقایسه با روش اول و دوم بسیار کمتر است به همین دلیل تنها وب سایت هایی با تعداد بازدید کنندگان بسیار زیاد از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند. در این روش ، به ازای نمایش بنرهای تبلیغاتی هزینه ای از تبلیغ دهنده گرفته نمی شود و ملاک درآمد زایی تنها تعداد کلیک ها بر روی بنرهای تبلیغاتی است.

پرداخت هزینه تبلیغات بر اساس تعداد کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی

امید است که وب سایت های ایرانی بیشتر از روش های مدرن تر در تبلیغات نمایشی اینترنتی خود استفاده کنند تا بدین ترتیب تبلیغات اینترنتی ، اثر گذاری اصلی خود را به تبلیغ دهندگان که کمی در انجام این نوع از تبلیغات تردید دارند نشان دهند.

تبلیغات نمایشی در وب سایت ۷۰۱۰

در این راستا وب سایت ۷۰۱۰ نیز که هم اکنون از سیستم شماره ۱ استفاده می کند در آینده ای نزدیک روش تبلیغات بنرهای خود را تغییر خواهد داد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

 

  • تعداد مشاهده مطلب: 5,514

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.