توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

طراحی یک CTA مناسب برای وب سایت های تجارت الکترونیک

۱۲ مرداد ۱۳۹۲

CTA مخفف Call to Action و به معنی درخواست انجام فعالیت است که در مطالب قبلی وبلاگ توضیحات کاملی راجع به آن داده شده است. در این مطلب عواملی که در طراحی یک CTA موفق که در وب سایت های تجارت الکترونیک تاثیر گذار هستند مورد بررسی قرار می گیرند.

CTA ها ، متن ها ، لینک ها ، بنرهای گرافیکی و … هستند که بازدید کنندگان از وب سایت ها را به کارهایی تشویق می کنند که مورد نظر دارندگان وب سایت ها است به عنوان مثال می توان عضویت در وب سایت ، سفارش محصول یا خدمت و … را نام برد.

بر اساس نتایج یک بررسی که در کشور های غربی صورت گرفته مشخص شده است که ۵۳% شرکت ها کمتر از ۵% کل بودجه بازاریابی خود را بر روی فعالیت های بهینه سازی وب سایت ها هزینه می کنند. منظور از فعالیت های بهینه سازی ، فعالیت هایی هستند که امکان برآورده سازی اهداف دارندگان وب سایت ها را بیشتر محقق می کنند. یکی از این روش ها تست A/B است. همچنین در مطلب بررسی چند نمونه واقعی CTA که در تست A/B استفاده می شود چندین مثال در این مورد ارائه شده است.

اما عواملی که در طراحی یک CTA مناسب در وب سایت ها مهم هستند عبارتند از :

۱) متن

متن CTA یکی از عوامل مهم در طراحی یک CTA موفق است. باید متن های مختلف را تست کرد تا بهترین مورد یافته شود. مثلا در وب سایت های تجارت الکترونیک بیشتر دکمه هایی با متن های “افزودن به سبد خرید” ، “سفارش محصول” و … را می بینید و باید بررسی کرد که کدام دکمه در وب سایت مفیدتر است. دو مثال در این مورد برای شما آورده شده است.

مثال۱

متن CTA – مثال اول

مثال ۲

متن CTA – مثال دوم

۲) رنگ

عامل دیگر در طراحی CTA ها رنگ آن ها است. باید رنگی در طراحی CTA ها استفاده شود که نسبت به بقیه محتویات صفحه متفاوت باشد. در مثال زیر دکمه Join با رنگی متفاوت در صفحه قرار گرفته است.

مثال

رنگ CTA

۳) مکان قرار گیری

در گذشته فرض بر این بود که CTA ها باید در بالای صفحات وب سایت به نمایش در آیند اما رفتار کاربران اینترنتی تغییر کرده است و آن ها مایل به اسکرول کردن صفحات وب سایت ها هستند بنابراین می توان آن ها را در مکان های دیگری از وب سایت ها نیز قرار داد اما باید مرتب مورد آزمایش قرار گیرند.

در مثال زیر دکمه CTA مورد نظر پس از ارائه اطلاعات قرار گرفته است.

مکان قرار گیری CTA

۴) اندازه

اندازه CTA باید در صفحه به نحوی باشد که از بقیه متون مجزا و قابل تشخیص باشد. کاربران با کمترین زمان ممکن برای دنبال گشتن به مقصد مورد نظر راهنمایی شوند.

مثال ۱

اندازه CTA – مثال 1

مثال ۲

اندازه CTA – مثال 2

۵) فضای خالی اطراف

باید حول CTA تا جایی که امکان دارد کمتر متن ، تصویر و … قرار گیرد تا فضای کافی برای دیده شدن CTA فراهم شود. در مثال زیر یک نمونه ناموفق از طراحی را می بینید چون متن حول CTA زیاد است.

فضای خالی اطراف CTA

۶) آزمایش

باید مرتبا CTA های طراحی شده در وب سایت را مورد آزمایش قرار داد تا بهترین مورد پیدا شود. ممکن است با تغییر کوچکی مانند نمونه زیر که شکل و رنگ دکمه تغییر کرده است تعداد تبدیل بازدید کنندگان به مشتری ها به مراتب افزایش یابد.

تغییر رنگ و نوع دکمه اضافه به سبد خرید

نکات بازاریابی

در انجام بازاریابی اینترنتی ، طراحی CTA ها بسیار مهم است اما متاسفانه در کشور ما این موارد به ندرت رعایت می شود. در طراحی و ایجاد وب سایت ها باید رویکرد بهبود مستمر را همیشه به یاد داشت و نباید وب سایتی ایجاد کرد و آن را به حال خود رها کرد. باید تعداد نمایش و تعداد کلیک CTA ها و نرخ تبدیل آن ها را در جداولی یادداشت کرد و با تغییر CTA ، آن ها را مقایسه و بهترین مورد را که نرخ تبدیل وب سایت را افزایش می دهد انتخاب کرد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : econsultancy.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,899

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

۲ دیدگاه