توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

ارتباط لیونل مسی ، استفاده از فیس بوک و بازاریابی اینترنتی

۱۸ آذر ۱۳۹۲

روز شنبه یک اتفاق بسیار جالبی افتاد که من هم شاهد آن بودم و سعی می کنم در این مطلب در مورد آن بنویسم و آن کامنت های ایرانی ها در صفحه لیونل مسی در فیس بوک است.

قصد ندارم شعار بدهم و حرف های بقیه را تکرار کنم اما می خواهم از جنبه دیگری به فیس بوک نگاه کنم. فیس بوک شبکه اجتماعی است که بسیار مورد استفاده کاربران اینترنتی در ایران قرار گرفته است اما متاسفانه بعضا استفاده هایی از آن می شود که نشان دهنده کمبود فرهنگ سازی است. در خیلی موارد با این مشکلات در کشور مواجه هستیم. در برابر جریان تغییرات نمی توانیم مقاومت کنیم و باید فرهنگ سازی کنیم و شبکه های اجتماعی هم نوعی از این راه های ارتباطی جدید محسوب می شوند که باید فرهنگ سازی در مورد نحوه استفاده از آن ها صورت گیرد. شاید وقتی واژه فرهنگ سازی را می شنویم به نظر کلمه ای کلی باشد که با مثالی آن را توضیح می دهم. اپراتور سوم تلفن همراه در تبلیغات خود از راه های استفاده از نسل سوم تلفن همراه استفاده می کند که به نظر مورد خوبی است.

روز شنبه ۱۶ آذر به شخصه در یک بازه زمانی خاص کامنت های کاربران را بررسی می کردم و با هدف ایجاد این مطلب به شمارش تعداد کامنت های کاربران پرداختم که تصاویر آن به شرح زیر است.

تصویر اول سال ۱۴:۱۴

مشاهده تصویر در اندازه واقعی

تصویر اول از صفحه فیس بوک لئو مسی

تصویر دوم سال ۱۴:۳۳

مشاهده تصویر در اندازه واقعی

تصویر دوم از صفحه فیس بوک لئو مسی

در این بازه زمانی خاص که از زمان اوج کامنت گذاری ها هم به دور بوده است می بینید تعداد کامنت ها به سرعت زیاد می شده است.

ارتباط این وقایع با بازاریابی اینترنتی در چیست؟

کاربران فیس بوک در ایران بسیار زیاد هستند و از فرصت رایگان به وجود آمده باید برای انجام بازاریابی استفاده کرد. شاید بعضی کارفرما ها باشند که هنوز نسبت به استفاده از شبکه های اجتماعی واکنش منفی نشان می دهند و استفاده از آن ها را در فرایند بازاریابی خود جای نمی دهند اما این سرعت کامنت گذاری می تواند گواهی از تعداد کاربران بیشمار فیس بوک در ایران باشد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,348

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

۱ دیدگاه

    • دانیال

    • آذر ۲۳, ۱۳۹۲

    تحلیل های بسیار جالبیست دقیقا با شما موافقم و معتقدم فیس بوک یکی از راههای تبلیغاتی برای شرکتهای ایرانیست که هنوز گسترش پیدا کرده
    الان وبسایت خرید گروهی نت برگ به خوبی داره از این طریق با مخاطبانش ارتباط بر قرار می کنه
    همینطور پیج داغترین تونسته با اشتراک گذاری ویدیو های جذاب از شرکتهای مختلفی تبلیغات بگیره