توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

استفاده از رسانه های اجتماعی توسط ۵۰۰ شرکت ثروتمند دنیا

۲۱ مرداد ۱۳۹۲

در مطلبی که پیشتر نوشته شده بود در مورد وبلاگ نویسی در خصوص کسب و کار در ۵۰۰ شرکت ثروتمند دنیا مطالبی نوشته شده بود اما در این مطلب میزان استفاده از رسانه های اجتماعی مختلف توسط این شرکت ها مورد بررسی می گیرد.

در کشورهای توسعه یافته استفاده از وبلاگ و شبکه های اجتماعی به امری رایج تبدیل شده است. در کشور ما هم وضعیت به همین صورت است. کم کم شرکت ها رو به استفاده از وبلاگ نویسی و استفاده از شبکه های اجتماعی آورده اند اما شاید خالی از لطف نباشد که بدانیم شرکت های ثروتمند دنیا از چه شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. البته مسلما استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند تویتر در ایران به اندازه فیس بوک نیست اما درصد استفاده شرکت های بزرگ دنیا از پدیده ای به نام شبکه های اجتماعی جالب توجه است. طبق تصویر زیر تویتر برترین شبکه اجتماعی است که توسط ۵۰۰ شرکت ثروتمند دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. فیس بوک ، یوتیوب و گوگل پلاس در رده های بعدی قرار دارند.

مشاهده تصویر در اندازه واقعی

استفاده از رسانه های اجتماعی توسط 500 شرکت ثروتمند دنیا

با مقایسه سال ۲۰۱۲ و سال ۲۰۱۳ می توان مشاهده کرد که تمامی انواع مختلف رسانه های اجتماعی دارای رشد هستند و به صورت کلی بخشی از بودجه بازاریابی شرکت ها بر روی رسانه های اجتماعی مختلف هزینه می شود. شرکت های مختلف کم کم در حال امتحان کردن روش های بازاریابی گوناگون مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند و در صورتی که از این سیستم ها جواب مورد نظر خود را بگیرند به مرور زمان بودجه بیشتری بر روی این سیستم ها می گذارند. در کشور ما هم وضعیت دقیقا به همین صورت است. بعضی برندهای پیشرو رو به استفاده از این روش بازاریابی آورده اند اما با احتیاط بیشتر این کار را انجام می دهند. اما یک توصیه کوچک می توان به این گونه کسب و کارهایی که به تازگی تمایل به ورود به فضای بازاریابی رسانه های اجتماعی دارند کرد و آن این است که این گونه روش ها ، روش هایی هستند که برای رسیدن به موفقیت به زمان نیاز دارند و باید در ارتباط تجاری با آن دسته از افراد و یا شرکت هایی که وعده موفقیت شما در مدت زمانی کوتاهی را می دهند احتیاط کرد. به عنوان مثال افرادی هستند که پس از راه اندازی صفحه فیس بوکی برای خود ، پیشنهاد فروش لایک یا یافتن طرفدار را به شما می دهند. توجه داشته باشید که لایک هایی که از طریق روش های نامعمول مانند خرید و فروش برای صفحات فیس بوک به دست می آیند هیچ گونه ارزش بازاریابی ندارند و این گونه طرفداران چون طرفدار واقعی نیستند میزان مشارکت مطالب توسط آن ها بسیار کم است.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • تعداد مشاهده مطلب: 2,579

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.