توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

تغییرات در سیاست گوگل برای نمایش کلید واژه ها

۱۳ آبان ۱۳۹۲

سئو علمی است که در آن رقابت بر سر قرار گرفتن بر اساس کلید واژه های مختلف در رتبه های بالایی موتورهای جستجو بسیار داغ است. متخصصین سئو از ابزارهای گوگل برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند اما چند وقتی است که محدودیت هایی از سمت گوگل برای استفاده از این ابزارها اعمال شده است که در این مطلب به آن ها پرداخته می شود.

ابزار کلید واژه های گوگل

اگر متخصص سئو باشید می دانید که قبلا می توانستید از ابزار کلید واژه های گوگل استفاده کنید. این ابزار بسیار جالب بود و با وارد کردن کلید واژه هایی که مد نظرمان بود می توانستیم تعداد جستجوی این کلید واژه ها را ببینیم. اما هم اکنون این خدمت ، تنها برای کسانی که دارای اکانت گوگل ادوردز هستند امکان پذیر است.

بعد از مدتی از ایجاد این محدودیت ، گوگل محدودیت دیگری بر روی خدمات خود گذاشت و کسانی که در اکانت گوگل خود وارد شده بودند و به جستجویی می پرداختند دارندگان وب سایت ها نمی توانستند در خدمت گوگل انلیتیکس ، کلید واژه هایی که آن ها جستجو کرده بودند را ببینند و عموما به جای کلید واژه مورد نظر کلمه (not provided)  را می دیدند.

ظاهر شدن عبارت not provided در گوگل انلیتیکس

اما در آخرین تغییری که منتشر شده است اعلام شده که به زودی دیگر در گوگل انلیتیکس چه کاربران در اکانت خود وارد شده باشند و به جستجو بپردازند و چه به اکانت گوگل خود وارد نشده باشند و جستجویی بکنند دیگر کلید واژه های جستجو شده توسط آن ها در گوگل انلیتیکس به نمایش در نخواهند آمد. در این تغییر همچنین اعلام شده که تنها کلید واژه هایی در گوگل انلیتیکس به نمایش در خواهند آمد که بر روی تبلیغات گوگل کلیک شده باشند و در صورت کلیک بر روی نتایج رایگان یا طبیعی ، کلید واژه های جستجو شده نمایش داده نخواهند شد.

بازاریابان اینترنتی باید چه کار کنند؟

عملا با اعمال این تغییرات بازاریابان دیگر نمی توانند به کلید واژه های جستجو شده دسترسی پیدا کنند اما تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که برنامه بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی خود را بهتر از گذشته ادامه دهند. در گذشته بعضا متن ها بر اساس کلید واژه های پر جستجو نوشته می شدند به عنوان مثال اول چند کلید واژه پر جستجو انتخاب می شد و سپس متن طوری نوشته می شد تا از این کلید واژه ها در آن استفاده شود اما در صورتی که تعداد جستجوی کلید واژه ها مخفی باشد دیگر نمی توان از این تکنیک ها در نوشتن متن های اینترنتی استفاده کرد و متن ها برای کاربران اینترنتی نوشته خواهند شد نه برای موتورهای جستجو و این یک تغییر بسیار مفید است.

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : هاب اسپات

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,852

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

۲ دیدگاه

  • به نظر من کار خیلی خوبی نکردن
    آخه چه اشکالی داشت وبمسترا از این قابلیت استفاده میکردن ؟ واقعا مهم بود ؟
    اونا امنیت رو از راه های دیگه هم بدست آورده بودن!

      • محمد مهدی هاتفی

      • آبان ۲۶, ۱۳۹۲

      گوگل این کار رو برای جلوگیری از دستکاری در محتوای اینترنتی انجام می دهد و به نظر کار درستی است.