توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

اهمیت استفاده از نظرات آنلاین در تصمیم گیری برای خرید

۳۱ تیر ۱۳۹۲

استفاده از نظرات آنلاین امروزه در فرایند های تصمیم گیری برای خرید بسیار مهم هستند. در مورد کسب و کارهای محلی هم این مورد بسیار رعایت می شود زیرا تعداد کاربرانی که به خواندن نظرات روی می آورند در حال افزایش است. در این مطلب به بررسی نقش نظرات آنلاین در تصمیم گیری برای خرید پرداخته می شود.

بر اساس نظرسنجی که از کاربران آمریکایی و کانادایی انجام شده است نتایجی به دست آمده که در ادامه در اختیار شما قرار می گیرد. شاید قبل از ورود به مطالب ارائه شده در این مطلب این سوال به ذهن شما خطور کند که کشورهایی مانند آمریکا و  کانادا با کشور ما متفاوت هستند و ممکن است این موارد در کشور ما قابل  اجرا نباشد اما حقیقت این است که هم اکنون وب سایت هایی در ایران هستند که کاربران با مراجعه به آنان نظرات کاربران دیگر را می خوانند و سپس تصمیم گیری برای خرید می کنند.

به چندین سوال از سوالات پرسیده شده و نتایج به دست آمده آن ها اشاره می شود.

۱) آیا شما نظرات آنلاین مشتریان را برای قضاوت در مورد خوب یا بد بودن یک کسب و کار محلی می خوانید؟

در مورد این سوال ۸۵% مشتریان در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده اند که نظرات آنلاین را می خوانند که این رقم در سال ۲۰۱۲ ، ۷۶% بوده است.

خواندن نظرات آنلاین مشتریان برای قضاوت در مورد خوب یا بد بودن یک کسب و کار محلی

تحلیل : از نمودار فوق مشخص است که کاربران زیادی نظرات آنلاین را در مورد کسب و کارهای محلی می خوانند.

۲) چه تعداد نظر آنلاین را تا قبل از اینکه به کسب و کاری اعتماد کنید می خوانید ؟

در مورد این سوال ۶۷% کاربران اعلام کرده اند که ۶ نظر و کمتر را می خوانند که این عدد در سال ۲۰۱۲ ، ۵۲% بوده است. همچنین مشتریان کمتری بیش از ۷ نظر را می خوانند ، ۲۲% در سال ۲۰۱۳ نسبت به ۳۵% در سال ۲۰۱۲٫

تعداد نظرات آنلاین مشتریان برای به دست آوردن اعتماد

تحلیل : مشتریان تصمیم گیری سریع تری نسبت به سال های گذشته انجام می دهند.

نکات آموزشی

از نمودارهای فوق می توان به این نتیجه رسید که کاربران اینترنتی برای اینکه به مشتری تبدیل شوند در مرحله تصمیم گیری ، بیشتر از قبل نظرات آنلاین را می خوانند و همچنین تعداد نظراتی نیز که می خوانند نسبت به قبل کمتر شده است و تصمیم  گیری سریع تری می کنند. باید بستری فراهم شود تا با مشتریان در ارتباط مستمر بود. به تازگی با مراجعه به بعضی وب سایت ها مشاهده می کنیم از واژه باشگاه کاربران یا مشتریان خبر می دهند که در صورت اجرای درست ، بسیار پدیده خوبی است اما از آن راه ساده تر استفاده از شبکه های اجتماعی است. می توان کاربران را تشویق کرد تا با مراجعه به صفحات در شبکه های اجتماعی نظرات خود را بیان کنند و شما نیز به آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهید تا بدین ترتیب به سوالات کاربران پاسخ داده شود.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : searchengineland.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 2,059

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.