توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

تفاوت hit ، visit و pageview در سیستم آمار گیری وب سایت چیست؟

۱۸ خرداد ۱۳۹۲

در سیستم آمار گیری وب سایت ها چندین اصطلاح وجود دارد که مدیران تبلیغاتی و بازاریابان اینترنتی باید با آن ها آشنا باشند. در این مطلب به تفاوت تعاریف hit ، visit و pageview در سیستم آمار گیری وب سایت ها پرداخته می شود.

تعریف آمار وب سایت

تعریف hit

هر فایلی که از سمت سرور تحت وب به مرورگر ارسال می گردد یک hit به حساب می آید.

تعریف visit

Visit به معنی بازدید از وب سایت است. در هر باری که بازدید کننده ای به وب سایت وارد می شود یک بازدید محسوب می شود صرف نظر از تعداد صفحاتی که مشاهده می کند.

تعریف pageview

Pageview به معنی تعداد مشاهده صفحات از وب سایت است. هر دفعه که بازدید کننده ای به وب سایت وارد می شود و چند صفحه از وب سایت را مشاهده می کند چندین pageview رخ می دهد.

با ذکر مثالی این سه مفهوم بیشتر مشخص می شود. فرض کنید بازدید کننده ای وارد وب سایت می شود و ۵ صفحه از وب سایت را مشاهده می کند. بدین صورت ، این کاربر ۱ بازدید و ۵ بار مشاهده صفحات را رقم زده است. اما تعداد hit بستگی به تعداد فایل هایی دارد که از سمت سرور به سوی مرورگر کاربر ارسال می شود. مثلا اگر ۱۰ تصویر در صفحه وجود داشته باشد ۱۱ hit رقم می خورد. ۱۰ hit مربوط به ۱۰ تصویر در صفحه و  ۱ hit مربوط به فایل html ای که از سمت سرور به وب سایت بر می گردد.

نکات بازاریابی

سعی کنید در صورتی که تمایل به گرفتن آمار وب سایت دیگران مثلا در هنگام انجام تحقیقات برای تبلیغات دارید دقت کنید که چه نوع آماری به شما داده می شود. بعضا مدیران وب سایت ها تعداد مشاهده صفحات (pageview) را به جای تعداد بازدید از وب سایت اعلام می کنند. بعضی از مدیران وب سایت ها هم هستند که تعداد hit که عددی بزرگ می شود را برای بزرگنمایی فعالیت وب سایتان در اختیار درخواست کنندگان قرار می دهند. به عنوان یک مدیر تبلیغاتی وظیفه شما است که این تفاوت ها را تشخیص دهید و بر مبنای آن تصمیم گیری کنید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : opentracker.net

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,509

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.