توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

توقعات مشتریان از مدت زمان پاسخ دهی در سیستم ارتباط با مشتری

۱۲ تیر ۱۳۹۲

 در  مطالب قبل در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی فیس بوک و تویتر در سیستم ارتباط با مشتری توضیحاتی داده شده است. اما در این مطلب به توقعات مشتریان در مدت زمان پاسخ دهی در سیستم ارتباط با مشتری پرداخته می شود.

کاربران یک وب سایت ارزشمندترین دارایی آن هستند. برندها به صورت مداوم در حال استفاده از روش های مختلف برای ارتباط با مشتریان خود هستند. از روش های قدیمی مانند استفاده از تلفن گرفته تا ارسال ایمیل و جدیدا روش هایی مانند استفاده از شبکه های اجتماعی همگی کاربران خاص خود را دارند. اما در این میان استفاده از دو شبکه اجتماعی فیس بوک و تویتر بیشتر از دیگر شبکه های اجتماعی است.

بر اساس نظرسنجی که از مشتریان در مورد انتظار آن ها از مدت زمان پاسخ دهی در کمتر از ۴ ساعت به عمل آمده ، ۸۶ درصد مشتریانی که از طریق تلفن با صاحبان کسب و کار ارتباط برقرار کرده اند توقع دارند جوابی به آن ها در این مدت زمان داده شود. فیس بوک و  تویتر به ترتیب با ۵۵% مشترکا در رتبه دوم و فرم تماس با ما در وب سایت با ۴۴% و در نهایت ارسال ایمیل با ۳۹% است که کاربران توقع دارند صاحبان کسب و کار از طریق آن در کمتر از ۴ ساعت به مشتریان پاسخ دهند.

توقعات مشتریان از مدت زمان پاسخ دهی در سیستم ارتباط با مشتری

نکات بازاریابی

در این مطلب مشخص شد که کاربران از روش های مختلف تمایل دارند در کمترین زمان ممکن به آن ها پاسخ دهی شود. اما باید اطلاعات نظرسنجی فوق را با روند فعلی کسب و کار خود بسنجید و تعیین کنید که به عنوان مثال اگر فردی از طریق تلفن و یا ایمیل با شما تماس گرفت در چه مدت زمانی به او پاسخ می دهید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

 

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,407

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.