توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

CTA ثانویه (Secondary CTA) چیست؟

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲

هدف اصلی از ایجاد وب سایت ها ارائه خدمات یا محصولات به کاربران اینترنتی است. برای ارائه خدمات به بازدید کنندگان از وب سایت ها و متقاعد کردن آن ها به خرید از وب سایت باید اطلاعات کاربران جمع آوری گردد تا از طرق مختلف با آن ها ارتباط برقرار شود و این کار در وب سایت با CTA ها امکان پذیر می شود که در این مطلب به تعریف و دلیل استفاده از این قابلیت در وب سایت ها پرداخته می شود.

CTA یا Call-to-Action به معنی درخواست انجام فعالیت است. به هر بنر ، دکمه ، لینک و یا هر چیزی که در وب سایت بازدید کننده را به انجام کاری ترغیب می کند درخواست انجام فعالیت گفته می شود.

با مفهوم CTA تا حدودی آشنا شدید. اما CTA ثانویه چیست؟

در وب سایت ها برای جمع آوری اطلاعات بازدید کنندگان و تبدیل آن ها به مشتریان بالقوه فرم هایی وجود دارند و عواملی اعم از لینک ، بنر و … که بازدید کنندگان را به این کار تشویق می کنند همان درخواست های انجام فعالیت هستند.

اما CTA ثانویه به مشوقی در وب سایت ها گفته می شود که از لحاظ اهمیت از CTA اصلی کمتر است اما دلیل استفاده از آن ها این است که بازدید کننده را در صورت عدم تمایل به تبدیل شدن توسط CTA اصلی ، این امکان را فراهم می کند تا این کار از طریق CTA ثانویه انجام شود.

به عنوان مثال در صورتی که CTA اصلی ، ترغیب بازدید کنندگان به عضویت در وب سایت باشد و بازدید کننده تمایلی به انجام این کار در اولین بازدید از وب سایت نداشته باشد می توان در وب سایت ، CTA ثانویه ای قرار داد و بازدید کننده را برای عضویت در خبرنامه با دریافت ایمیل ، شماره موبایل یا … ترغیب نمود و در ارتباط های بعدی وی را به عضویت در وب سایت تشویق کرد تا بدین صورت ارتباط همچنان باقی بماند در غیر اینصورت بازدید کننده از وب سایت خارج می شود و امکان برقراری ارتباط با وی در آینده وجود نخواهد داشت.

نمونه CTA ثانویه

در تصویر زیر نمونه ای از CTA اصلی و ثانویه مشخص شده است.

CTA اصلی و ثانویه در وب سایت

شماره ۱ مربوط به درخواست انجام فعالیت اصلی است که پس از کلیک بر روی این بنر ، فرمی طولانی در اختیار بازدید کننده قرار می گیرد که در صورت پر کردن فرم ، امکان دانلود فایل فراهم می شود.

فرم پس از کلیک بر روی CTA اصلی

اما شماره ۲ درخواست انجام فعالیت ثانویه است که در صورت کلیک ، فرمی کوتاه در اختیار کاربران قرار می گیرد و آن ها را با عضویت در خبرنامه تبدیل می نماید.

فرم پس از کلیک  بر روی CTA ثانویه

در مثال فوق در صورتی که کاربر تمایلی به وارد کردن تمامی اطاعات خود را نداشته باشد می تواند فرم درخواست انجام فعالیت ثانویه را پر کند و در این صورت اطلاعات کاربر جمع آوری می شود.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : هاب اسپات

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,111

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.