توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

بررسی چند نمونه واقعی Call to Action

۲۲ تیر ۱۳۹۲

شاید شما هم با نام Call to Action در فرایند بازاریابی اینترنتی تاکنون آشنا شده اید. در این مطلب یک تعریف ساده از Call to Action به همراه چند مثال برای درک بیشتر این موضوع ارائه می شود.

Call to Action که به آن CTA هم می گویند به معنی درخواست انجام فعالیت است. در وب سایت ها برای انجام اهداف از پیش تعیین شده در قسمت های مختلف وب سایت از دکمه ها ، لینک ها ، بنر ها و … استفاده می شود که کاربر را برای انجام کاری تشویق می کنند به عنوان مثال عضویت در وب سایت ، دانلود نسخه آزمایشی نرم افزار ، سفارش محصول و … از این نوع می توانند باشند. به هر یک از این المان ها که نام برده شدند Call to Action می گویند.

در ادامه به توضیح چندین نمونه Call to Action پرداخته می شود تا این مفهوم بیشتر برای شما مشخص گردد.

در نمونه زیر با تغییر رنگ و نوع دکمه اضافه به سبد خرید بیش از ۳۵% ، نرخ تبدیل افزایش یافته است.

تغییر رنگ و نوع دکمه اضافه به سبد خرید

همان طور که مشخص است در تصویر فوق نوع و رنگ دکمه از آبی به سبز تغییر پیدا کرده که این میزان ۳۵٫۸۱% بهبود را باعث شده است. این روش تست دو عامل را تست A/B می گویند که در وبلاگ در این مورد مطلبی قبلا نوشته شده است.

در تست A/B بخش فعلی یا بخش قبل از تغییر را Control گویند و بخش بعد از تغییر را Treatment می گویند که در تصویر فوق مشخص است.

در مثال اول تغییر رنگ و نوع دکمه مورد آزمایش قرار گرفت ولی در مثال دوم متن دکمه مورد امتحان قرار می گیرد.

تغییر متن دکمه call to action

همان طور که مشخص است با تغییر فقط کلمه your به my در دکمه فوق بیش از ۹۰% افزایش در نرخ تبدیل را می بینیم.

اما در مثال آخر بر روی این نکته تاکید شده است که ممکن است تغییرات بر روی Call to Action ها همیشه مثبت هم نباشند و نتیجه عکس داشته باشند.

تغییر اندازه دکمه call to action

همان طور که مشخص است این بار اندازه دکمه Call to Action تغییر یافته است اما این تغییر نتیجه مثبتی ندارد و باید تدبیر دیگری اندیشیده شود.

نکات بازاریابی

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که باید بهبود مستمر را از لحاظ نرخ تبدیل (Conversion Rate) در مورد وب سایت ها در دستور کار قرار داد. متاسفانه در کشور ما به کلی این قضیه متفاوت است به طوری که سفارش دهندگان وب سایت ها فقط به دنبال ساخت و ایجاد وب سایت برای خود هستند و به این جور مسائل هیچ گونه توجهی ندارند.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : unbounce.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,729

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.