توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

مقایسه موفقیت دو مطلب در صفحه فیس بوک ۷۰۱۰

۱۸ آبان ۱۳۹۲

استفاده از شبکه های اجتماعی در فرایندهای بازاریابی در چند ساله اخیر گسترش زیادی داشته است. فیس بوک هم به عنوان پر کاربرد ترین شبکه اجتماعی فرصت مناسبی برای انجام فعالیت های بازاریابی فراهم کرده است. اما مطالبی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود باید شرایط خاصی داشته باشد که در این مطلب با ذکر یک نمونه عملی مطالعه شده توضیح داده می شود.

در مطالب پیشین وبلاگ در مورد شرایط یک مطلب خوب در فیس بوک توضیحاتی داده شد. چند روز گذشته یک تصویر در صفحه فیس بوک ۷۰۱۰ به اشتراک گذاشتم که به نظرم جالب آمد نکته ای که از آن یاد گرفتم را با شما به اشتراک بگذارم.

محتوای دو مطلب به اشتراک گذاشته شده دو تصویر از بخش قاب خاطره های روزنامه خراسان بود.

تصویر اول

تصویر اول روز ۵ شنبه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۱:۳۱ دقیقه صبح به اشتراک گذاشته شده بود.

تبلیغ شیر خشک کرافت

تصویر دوم

تصویر دوم نیز روز ۵ شنبه ۱۸ مهر ماه ساعت ۱۰:۱۸ دقیقه صبح به اشتراک گذاشته شده بود.

تبلیغ رادیو آندریا

با مقایسه تعداد مشاهده این مطالب و میزان مشارکت بر روی آن ها در زمانی که این مطلب برای وبلاگ نوشته می شود می توان به نتایج جالبی رسید. میزان دسترسی ها و میزان مشارکت در مورد مطالب در فیس بوک این گونه است:

مشاهده تصویر در اندازه واقعی

میزان مشارکت دو مطلب در فیس بوک

ساعاتی که کاربران صفحه فیس بوک ۷۰۱۰ بیشتر به حساب کاربری خود وارد می شوند نیز در هفته ای که این مطالب به اشتراک گذاشته شده اند مطابق با تصویر زیر است:

مشاهده تصویر در اندازه واقعی

زمان استفاده از فیس بوک توسط مخاطبان صفحه فیس بوک 7010

می توان متوجه شد که با تعداد دسترسی تقریبا برابر و نوع تصاویر مشابه ، عنوان مطلب به اشتراک گذاشته شده تنها عاملی است که باعث شده یکی از این مطالب بیش از ۳ برابر دیگری میزان مشارکت کاربران را جلب کند.

از این مطلب می توان به این نتیجه رسید که متن و یا عبارت کوتاهی که در هنگام اشتراک گذاری تصاویر در فیس بوک می نویسید چقدر می تواند بر روی میزان مشارکت مخاطبان موثر باشد. در مثال ما بخشی از متن داخل تصویر هم در عنوان مطلب آورده شده بود که مورد توجه مخاطبان قرار  گرفت در حالی که در مطلب دیگر این کار انجام نشده بود.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

  • تعداد مشاهده مطلب: 2,012

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.