توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

کد QR چیست؟

۲۲ مهر ۱۳۹۱

QR مخفف Quick Response و به معنی پاسخ سریع است و کد QR نوعی بارکد دو بعدی است که برای اولین بار برای استفاده در کارخانجات صنایع اتومبیل سازی تویوتا در سال ۱۹۹۴ به کار گرفته شد. در این مطلب با مفهوم و کاربردهای کد QR در انجام بازاریابی موبایلی بیشتر آشنا می شوید.

آیا تا کنون با تصویری همچون تصویر زیر برخورد کرده اید؟

کد QR نسخه موبایل روزنامه خراسان

آدرس مقصد این کد : نسخه موبایل روزنامه خراسان

نمونه هایی از این نوع کد در مجلات و نوشته های چاپی ، تبلیغات محیطی و برخی محصولات و … قابل مشاهده هستند. کد QR به نوعی طراحی شده است که پس از اسکن این نوع از بارکد اقدام خاصی صورت می گیرد به عنوان مثال می توان به باز شدن مرورگر تلفن همراه و مشاهده صفحه ای در اینترنت و یا دریافت پیام کوتاه یا بلوتوث یا غیره اشاره کرد. به نوعی می توان کد QR را ارتباط دهنده دنیای آفلاین با دنیای آنلاین دانست.

چکونگی ایجاد یک کد QR

ایجاد یک کد QR کار بسیار ساده ای است. وب سایت هایی در اینترنت هستند که به صورت رایگان به ایجاد این کد می پردازند. به عنوان مثال شما آدرس نسخه موبایل وب سایت خود را در این نوع از وب سایت ها وارد می کنید و آن ها کد QR مربوط به نسخه موبایل شما را در اختیارتان قرار می دهند. برای ایجاد این نوع از بارکد ، کافیست در موتورهای جستجو عبارت QR Code Generator را جستجو نمایید و به وب سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنید و کد QR خود را ایجاد نمایید.

استفاده از کد QR در بازاریابی اینترنتی

در این نوع از بارکد به دلیل قابلیت اسکن شدن توسط تلفن های همراه بهتر است نسخه موبایل وب سایت خود را معرفی نمایید. بدین ترتیب که صفحه فرودی در نسخه موبایل وب سایت خود ایجاد کنید و از اسکن کننده بارکد درخواست انجام کاری مانند عضویت در خبرنامه یا سیستم پیام کوتاه را نمایید و پس از ایجاد بارکد ، آن را بر روی کلیه محصولات خود قرار دهید و یا در تبلیغات خود از آن استفاده کنید و افراد را تشویق به اسکن این کد نمایید.

خطرات استفاده از کد QR

مواردی همچون لینک دهی به وب سایت های آلوده به ویروس ، فعال سازی میکروفون/دوربین/GPS ، دست یابی به اطلاعات حساس مانند پسوردها/فایل ها/اطلاعات تماس/تراکنش ها ، ارسال ایمیل یا پیام کوتاه و غیره را می توان نام برد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مقالات بازاریابی اینترنتی و اپن فروم

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,592

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.