توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

چگونه صفحات وب را از نظر سئو بهینه کنیم ؟

۲۹ مهر ۱۳۹۱

در انجام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) عوامل داخلی و خارجی متعددی حائز اهمیت هستند. عوامل داخلی به دلیل اینکه اختیار آن ها در دست مدیران وب سایت ها و توسعه دهندگان است در فرایند ساخت و نگهداری وب سایت باید مورد توجه قرار گیرند. در این مطلب به بررسی عوامل داخلی حائز اهمیت در انجام سئو پرداخته می شود.

عوامل داخلی در انجام سئو

 عوامل داخلی سئو در صفحه

عوامل داخلی سئو در صفحه عبارتند از :

۱) کدهای پاسخ HTTP

مهمترین عامل داخلی در سئو صفحات این عامل است. وجود یک هاست قدرتمند و قوی که تعداد قطع و وصل های کمی داشته باشد در انجام سئو بسیار مهم است.

۲) سرعت بارگذاری وب سایت

سرعت واگذاری وب سایت نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در بین عوامل داخلی وب سایت است به طوری که موتور جستجوگر گوگل این عامل را تاثیر گذار در رتبه بندی صفحات وب سایت ها اعلام کرده است.

۳) استفاده از خصوصیت rel=”canonical”

در صورتی که صفحاتی از وب سایت دارای محتوای یکسانی باشند و گوگل تمامی آن صفحات را پیدا نماید برای نشان دادن اینکه کدام آدرس صفحه ، مهمترین از دیدگاه توسعه دهنده وب سایت محسوب می شود می توان در تگ head صفحات از این خصوصیت استفاده نمود.

۴) نبود لینک های شکسته (Broken Links)

روبات های موتورهای جستجو در هنگام خزش در صفحات وب سایت ها علاوه بر جمع آوری اطلاعات از محتوای صفحات ، به لینک های داخلی و خارجی نیز اهمیت می دهند. در صورتی که لینک ها به صفحه خاصی ارجاع نشوند اعتبار صفحه در رتبه بندی گوگل کاهش می یابد. البته به دلیل اینکه اداره وب سایت های خارجی از توان لینک دهندگان خارج است این عامل در میان دیگر عوامل از اهمیت کمتری برخوردار است ولی توصیه می شود لینک های شکسته را در وب سایت شناسایی و اقدام به حذف یا تغییر آن ها نمود.

۵) کدهای HTML

با استفاده از نرم افزارهای تحت وب می توان با وارد کردن آدرس وب سایت ، اشتباهات و خطاهای موجود در کد HTML وب سایت را تشخیص و اقدام به رفع آن ها نمود.

۶) کدهای CSS

این عامل نیز مانند مورد قبل باید توسط نرم افزارهای تحت وب مورد توجه و در صورت وجود اشکال مورد اصلاح قرار گیرد.

عواملی که تا کنون مطرح شده اند عوامل زیر ساختی داخلی در سئو محسوب می شوند. در ادامه به بررسی عوامل داخلی در محتوا پرداخته می شود.

۷) وجود کلید واژه ها در URL صفحه

باید سعی شود آدرس URL صفحه حاوی کلید واژه هایی باشد که صفحه بر مبنای آن ها در حال بهینه سازی است.

۸) وجود کلید واژه ها در عنوان صفحه

انتخاب عنوان صفحه مهمترین عامل داخلی غیر زیر ساختی و مربوط به محتوای صفحه می باشد. باید در انتخاب عنوان صفحه از کلید واژه های مرتبط برای بهینه سازی در صفحه استفاده نموده و عنوان به نوعی انتخاب گردد که به علت ظاهر شدن در نتایج جستجوها در موتورهای جستجو توجه کاربر را جلب نماید.

۹) لینک های داخلی

لینک های داخلی در وب سایت از دیگر عوامل مهم داخلی هستند. در متن لینک های داخلی در وب سایت بهتر است از کلید واژه های مرتبط در صفحه مقصد استفاده شود.

۱۰) استفاده از کلید واژه ها در تگ های H

تگ های H (H1 تا H6) برای برجسته نمودن عناوین در متن صفحه استفاده می شود. باید سعی شود به منظور بهینه سازی از کلید واژه های مرتبط در این تگ ها استفاده گردد. باید در محتوای صفحه فقط یک بار از تگ H1 استفاده نمود ولی از دیگر تگ های H می توان چندین مرتبه استفاده کرد.

۱۱) استفاده از کلید واژه ها در متن جایگزین عکس

متنی که در خصوصیت Alt تصویر ، نوشته می شود در صورتی که تصویر به هر دلیل قابلیت نمایش نداشته باشد به عنوان نوشته جایگزین در صفحه درج می گردد. باید سعی نمود در متن جایگزین تصویر از کلید واژه های مرتبط به منظور بهینه سازی صفحه استفاده کرد.

۱۲) تعداد تکرار کلید واژه ها در صفحه

کلید واژه هایی که قصد بهینه سازی صفحه بر اساس آن ها مد نظر است باید به دفعات در صفحه تکرار شوند. باید دقت نمود تعداد این تکرارها بیش از حد نباشد به علاوه اینکه همیشه باید به خاطر سپرد متن نوشته شده باید برای مخاطب باشد نه به منظور ارتقا رتبه در موتورهای جستجو.

۱۳) استفاده از کلید واژه ها در تگ Bold و Italic

قرار دادن متن صفحه به خصوص متنی که دارای کلید واژه های مرتبط برای بهینه سازی در صفحه است در این دو تگ ، به مخاطب و همچنین موتورهای جستجو اهمیت متن را نشان می دهد.

۱۴) استفاده از کلید واژه ها در متا تگ توضیحات

استفاده از کلید واژه های مرتبط در متا تگ توضیحات تاثیر مثبتی در سئو دارد ولی این تاثیر زیاد نیست. باید به یاد داشت متنی که در این متا تگ نوشته می شود در نتایج جستجوها در موتورهای جستجو امکان نمایش دارد پس باید دقت نمود که این متن بتواند توجه کاربر را به خوبی جلب نماید.

۱۵) استفاده ار محتوای غیر تکراری

به منظور ارتقا رتبه در موتورهای جستجو باید محتوایی که در وب سایت استفاده می گردد در وب سایت های دیگر استفاده نشده باشد و این عامل بر لزوم ایجاد محتوای بی همتا تاکید می نماید.

۱۶) استفاده از محتوای تازه

تعداد به روز رسانی های مستمر وب سایت یکی از عوامل دیگری است که در ارتقا رتبه وب سایت در موتورهای جستجو تاثیر دارد.

۱۷) محتوای موجود در بالای صفحه (Above the fold)

محتوایی که در بالای صفحه نمایش داده می شود نیز یکی از عوامل مهم در سئو اعلام شده است. محتوای بالای صفحه آن قسمت از محتوایی است که کاربر پس از ورود به صفحه و بدون نیاز به اسکرول کردن صفحه می تواند آن را مشاهده نماید.

۱۸) چگالی محتوا

چگالی کلید واژه ها در صفحه باید مورد توجه قرار گیرد. با استفاده از نرم افزارهای تحت وب آنالیزگر چگالی کلید واژه ها می توان به چگالی هر کلید واژه پی برد و در صورت کم یا زیاد بودن چگالی کلید واژه مورد نظر ، اقدامات لازم را انجام داد.

۱۹) استفاده از محتوای بصری

استفاده از انواع محتوا نیز می تواند یکی از عوامل ارتقا رتبه صفحه در موتورهای جستجو باشد. البته این عامل از اهمیت کمتری در میان عوامل داخلی سئو برخوردار است اما استفاده از متن ، تصویر و ویدئو می تواند تاثیر مثبتی در سئو صفحه ایفا نماید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : ژورنال موتورهای جستجو

  • تعداد مشاهده مطلب: 5,438

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.