توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

۹ آبان ۱۳۹۱

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی جزو جدایی ناپذیری در استراتژی های بازاریابی اینترنتی محسوب می شوند. شبکه اجتماعی فیس بوک در صدر شبکه های اجتماعی پرطرفدار در بازاریابی اینترنتی قرار دارد. در این مطلب به میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی در استراتژی های بازاریابی اینترنتی پرداخته می شود.

۹ شرکت از هر ۱۰ شرکت در آمریکا که بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کاری دارند از شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۲ در فعالیت های بازاریابی خود استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی در فعالیت های مربوط به برندینگ ، یافتن مشتری جدید و حفظ مشتری فعلی به کار برده می شوند اما رشد استفاده از شبکه های اجتماعی در بازاریابی به حد اشباع خود نزدیک می شود به طوری که در سال ۲۰۱۲ ، ۸۸ درصد شرکت های آمریکایی از شبکه های اجتماعی در استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند و این میزان در سال ۲۰۱۳ ، ۹۱ درصد و در سال ۲۰۱۴ ، ۹۲ درصد خواهد بود که با مقایسه سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ فقط ۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

استفاده از شبکه های اجتماعی در فعالیت های بازاریابی

با مقایسه شبکه های اجتماعی با یکدیگر نیز شبکه اجتماعی فیس بوک رتبه اول ، تویتر دوم و یوتیوب در رده سوم شبکه های اجتماعی پرطرفدار در انجام بازاریابی قرار دارند اما با مقایسه سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ میزان رشد استفاده از شبکه اجتماعی تویتر از دو وب سایت دیگر بیشتر است.

درصد استفاده از فیس بوک ، تویتر و یوتیوب در فعالیت های بازاریابی

از این موارد می توان به این نتیجه رسید که شبکه اجتماعی تویتر در میان شبکه های اجتماعی دیگر در سال های آتی دارای رشد بیشتری است و استفاده از این شبکه اجتماعی در استراتژی های بازاریابی اینترنتی توصیه می گردد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : ایمارکتر

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,849

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.