توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

ورود به ناحیه کاربری وب سایت ها توسط شبکه های اجتماعی

۴ دی ۱۳۹۱

ورود به ناحیه کاربری وب سایت ها از دو طریق ممکن است. عضویت در سایت که پر کردن فرم ثبت نام در وب سایت و انجام فعالیت های عضویت در آن الزامی است و روش دیگر استفاده از وب سایت های شبکه های اجتماعی است که از طریق نام کاربری و رمز عبور وارد حساب خود در شبکه های اجتماعی می شوید و بدون نیاز به عضویت در سایت به ناحیه کاربری دسترسی پیدا می کنید. در این مطلب به میزان استفاده از وب سایت های شبکه های اجتماعی برای ورود به ناحیه کاربری وب سایت ها پرداخته می شود.

ورود به ناحیه کاربری وب سایت ها از طریق شبکه های اجتماعی این گونه است که کاربران با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود به ناحیه کاربری وب سایت مورد نظر وارد می شوند ولی قبل از ورود به ناحیه کاربری باید به اپلیکیشن وب سایت مورد نظر اجازه دسترسی به اطلاعات حساب کاربری خود را صادر نمایند. این کار ممکن است خطراتی در پی داشته باشد. در صورتی که وب سایت مورد نظر قابل اعتماد نباشد ممکن است به تمامی اطلاعات شخصی و پروفایل شما دسترسی پیدا کند که از لحاظ امنیتی این کار اصلا توصیه نمی شود.

نمونه ای از وب سایت های فراهم کننده امکان ورود به ناحیه کاربری از طریق وب سایت های رسانه های اجتماعی

در میان شبکه های اجتماعی ، استفاده از فیس بوک از دیگر وب سایت ها برای ورود به ناحیه کاربری افزایش بیشتری از خود نشان می دهد و شرکت گوگل و یاهو سهم خود را در این میان بیشتر از دست داده و فیس بوک جایگزین آن ها شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان که تمایل به ورود به ناحیه کاربری وب سایت ها از طریق وب سایت های رسانه های اجتماعی دارند

فیس بوک نه تنها برای رایانه های رومیزی محبوب ترین شبکه اجتماعی برای ورود به ناحیه کاربری است بلکه برای ورود به وب سایت های موبایل نیز گزینه برتر است.

کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان که تمایل به ورود به ناحیه کاربری وب سایت های موبایل از طریق وب سایت های رسانه های اجتماعی دارند

نتیجه ای که می توان از این مطالب گرفت این است که کاربران اینترنتی تمایل زیادی به عضویت در وب سایت ها ندارند و یکی از دلایل استفاده از وب سایت های رسانه های اجتماعی نیز جایگزین نمودن استفاده از این وب سایت ها به جای فرایندهای مربوط به عضویت است. بنابراین دارندگان وب سایت ها باید به دنبال راه حل هایی باشند تا بتوانند مراحل عضویت را تا حد ممکن کاهش دهند و یا امکان استفاده از رسانه های اجتماعی را برای عبور به ناحیه کاربری وب سایت ها فراهم نمایند. در زمینه وب سایت های فعال در تجارت الکترونیک نیز استفاده از سبد خرید مهمان (Guest Checkout) برای فروش بیشتر توصیه می شود.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : ایمارکتر

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,134

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.