توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

نحوه رتبه بندی وب سایت ها در نتایج گوگل

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲

موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها از الگوریتم های مختص خود استفاده می کنند که این الگوریتم ها محرمانه محسوب می شوند و تنها بخشی از آن ها برای ایجاد رقابت میان وب سایت ها اطلاع رسانی می گردد. در این مطلب به نکاتی در خصوص رتبه بندی نتایج در موتور جستجوگر گوگل پرداخته می شود که دانستن آن برای دارندگان وب سایت ها ضروری است.

گوگل از سال ۲۰۱۲ تمامی خدمات خود را یکپارچه کرد بدین معنی که گوگل می تواند از خدمات مختلف خود برای تصمیم گیری در رتبه بندی وب سایت ها استفاده کند.

به عنوان مثال در صورتی که کاربران در حساب های کاربری خود وارد شده باشند و در گوگل جستجویی نمایند و از اطلاعات ارائه شده در وب سایت مورد نظر ناراضی باشند و مجددا به گوگل باز گردند و وب سایت دیگری را انتخاب نمایند گوگل برای وب سایت اول که ترک شده است یک امتیاز منفی در نظر می گیرد و این امر بر روی رتبه وب سایت بر نتایج گوگل تاثیر منفی می گذارد. مدت زمان ماندن کاربران در وب سایت به همراه نرخ خروج پس از ورود به وب سایت نیز در رتبه بندی نتایج موثر است. همچنین آن دسته از کاربران گوگل که در شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز عضو هستند و در این شبکه اجتماعی فعالیت می نمایند ، در صورت ورود به ناحیه کاربری و جستجو در گوگل نتایج متفاوتی در مقایسه با انجام جستجو در هنگام خروج از ناحیه کاربری خواهند دید.

بنابراین لازمه یک استراتژی موفق سئو در خصوص وب سایت ها ایجاد محتوای ارزشمند است که این محتوا باعث مشارکت بیشتر کاربران می شود ، زمان ماندن کاربران در وب سایت را افزایش می دهد ، مشارکت مثبت کاربران را به همراه دارد ، باعث رتبه بندی بهتر نتایج صفحات وب سایت در نتایج گوگل می شود و مسلما کاربران بیشتری را با وب سایت آشنا می کند.

چرخه افزایش بازدید کنندگان وب سایت در موتورهای جستجو

نکات بازاریابی

نکته مهمی که نه تنها در این مطلب بلکه در تمامی مطالب آموزشی سئو بدان اشاره شده است ایجاد محتوای ارزشمند در وب سایت ها است که لازمه موفقیت کلیه روش های بازاریابی اینترنتی می باشد.

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,676

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.