توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

محاسبه نرخ مشارکت کاربران در شبکه های اجتماعی

۱۷ آبان ۱۳۹۱

در بازاریابی رسانه های اجتماعی سنجش میزان موفقیت یکی از عوامل مهم است. بعضی از وب سایت ها خدمات رایگان به منظور سنجش میزان موفقیت استفاده از شبکه های اجتماعی ارائه می دهند و وب سایت هایی مانند فیس بوک هم در صورتی که صفحه تجاری بیش از ۳۰ لایک داشته باشد سرویس Facebook Insights برای شما فعال می شود که کلیه آمار مربوط به صفحه فیس بوک را در اختیارتان قرار می دهد. در این مطلب به بررسی نحوه محاسبه نرخ مشارکت کاربران در شبکه های اجتماعی فیس بوک ، تویتر و گوگل پلاس پرداخته می شود.

عوامل تاثیر گذار در شبکه اجتماعی فیس بوک

در شبکه اجتماعی فیس بوک سه عامل در محاسبه نرخ مشارکت هر پست تاثیر گذار است. تعداد لایک ها (Likes) ، نظرات (Comments) و اشتراک گذاری ها (Shares) این سه عامل هستند.

عوامل تاثیر گذار در شبکه اجتماعی تویتر

 در شبکه اجتماعی تویتر نیز مانند فیس بوک تعداد توئیت های مجدد هر توئیت (Retweets) و تعداد پاسخ ها (Replies) دو عامل تاثیر گذار در محاسبه نرخ مشارکت هر مطلب هستند.

عوامل تاثیر گذار در شبکه اجتماعی گوگل پلاس

شبکه اجتماعی گوگل پلاس نیز دارای سه عامل تاثیر گذار است. این عوامل عبارتند از : تعداد ۱+ ها ، تعداد نظرات (Comments) و تعداد اشتراک گذاری ها (Shares).

عوامل تاثیر گذار در محاسبه نرخ مشارکت کاربران در شبکه های اجتماعی فیس بوک ، تویتر و گوگل پلاس

فرمول های محاسبه نرخ مشارکت هر مطلب در شبکه های اجتماعی

در تصویر زیر فرمول های محاسبه نرخ مشارکت هر مطلب در سه شبکه اجتماعی فیس بوک ، تویتر و گوگل پلاس قابل مشاهده هستند.

فرمول های محاسبه نرخ مشارکت کاربران در شبکه های اجتماعی فیس بوک ، تویتر و گوگل پلاس

همچنین می توانید از صفحات اجتماعی فیس بوک ، تویتر و گوگل پلاس ۷۰۱۰ در شبکه های اجتماعی نیز بازدید نمایید و به اشتراک گذاری نقطه نظرات و مطالب خود بپردازید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : socialbakers.com

 

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,304

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.