توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

متا تگ توضیحات در سئو

۱۵ مهر ۱۳۹۱

در انجام سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) رعایت چندین فاکتور در صفحه از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از این فاکتورها ، متا تگ توضیحات است که در صورت تعیین توضیحات مرتبط و مفید ، نرخ کلیک بر روی نتایج در موتورهای جستجو افزایش می یابد. در این مطلب به بررسی جزئیات مربوط به این متا تگ در انجام سئو پرداخته می شود.

هر صفحه در وب سایت می تواند یک متا تگ توضیحات منحصر به فرد داشته باشد که در صورت تعیین مقدار برای این متا تگ ، احتمال نمایش مقدار تعیین شده از طرف شما در هنگام جستجو در موتورهای جستجو وجود خواهد داشت و در غیر اینصورت موتورهای جستجو خود قسمتی از متن موجود در صفحه را برای نمایش به عنوان توضیحات در نتایج جستجو نشان می دهند.

مقداری که برای متا تگ توضیحات در صفحات وب سایت ها تعیین می گردد در نتایج جستجو به صورت یک یا دو خط پایین نتایج و به عنوان توضیحات نمایش داده می شود.

نمایش تگ توضیحات در هنگام جستجو

مشخصات یک متن توضیح مناسب به شرح زیر است:

۱) توضیحات باید خلاصه ، مختصر و مفید باشند.

جستجو کنندگان در هنگام جستجو در موتورهای جستجو با مطالعه متن ظاهر شده در پایین هر نتیجه جستجو تصمیم می گیرند که آیا بر روی لینک کلیک نمایند یا خیر. شما فضای کمی در اختیار دارید تا جستجو کننده را متقاعد کنید تا بر روی لینک کلیک نماید بنابراین از ذکر جزئیات و مطالب غیر ضروری در متن توضیحات بپرهیزید.

۲) توضیحات باید بیان نمایند پس از کلیک ، جستجو کنندگان چه چیزی خواهند دید.

اگر در صفحه وب سایت ، محصول یا خدمتی می فروشید و یا اطلاعاتی در مورد موضوعی خاص در اختیار کاربران قرار می دهید سعی کنید در توضیحات به آن ها اشاره کنید.

۳) برای هر صفحه از وب سایت توضیحات منحصر به فردی تعیین کنید.

تعیین متن توضیحات برای صفحه اصلی وب سایت و استفاده از آن برای تمامی صفحات به هیچ عنوان توصیه نمی شود لذا برای هر صفحه از وب سایت توضیح منحصر به فردی تعیین نمایید.

۴) در توضیحات ، از جستجو گر درخواست انجام کاری نمایید.

در متن توضیحات از جستجو گران بخواهید که کاری انجام دهند. به عنوان مثال از کاربران بخواهید پس از کلیک بر روی نتیجه جستجو در وب سایت عضو شوند ، مشترک خبرنامه شوند ، فایل خاصی را دانلود نمایند یا غیره.

۵) توضیحات باید کمتر از ۱۵۵ کاراکتر باشند.

در صورتی که توضیحات بیشتر از این تعدا کاراکتر باشند با علامت … در انتها ظاهر می شوند.

۶) در توضیحات شماره تلفن را ذکر نمایید.

در صورتی که به کسب و کار محلی مشغول هستید می توانید در قسمت توضیحات شماره تلفن جهت تماس قرار دهید.

۷) در توضیحات از کلید واژه ها و عبارات مرتبط با محتوای صفحه استفاده نمایید.

در صورتی که در توضیحات صفحه ، عبارات و کلید واژه هایی که بر اساس آن ها صفحه وب سایت در حال بهینه سازی است استفاده شود و این عبارات در موتورهای جستجو ، مورد جستجو قرار گیرند موتورهای جستجو عبارات جستجو شده را به صورت پررنگ تر نمایش می دهند و این امر ارتباط بیشتر نتیجه ظاهر شده را با مقصود کاربر از جستجو نشان می دهد و نرخ کلیک افزایش می یابد.

جهت مشاهده نمونه عملی تعیین توضیحات ، در گوگل عبارت سایت نیازمندی روزنامه خراسان را جستجو نمایید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

برگرفته از : hallaminternet.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,303

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.