توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

فیس بوک در دنیا ، کلوب در ایران

۲۴ فروردین ۱۳۹۲

شبکه های اجتماعی گوناگون در کشورهای مختلف دارای مخاطبان خاص خود هستند. در این میان استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک در دنیا متداول است ولی بعضی شبکه های اجتماعی ، بومی هستند و مخصوص افراد یک کشور خاص طراحی و توسعه یافته اند. در این مطلب شبکه های اجتماعی بومی برتر در سراسر جهان معرفی می شوند.

بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته است شبکه اجتماعی فیس بوک در ۱۲۷ کشور دنیا برترین شبکه اجتماعی است که فقط ۱۰ کشور در دنیا مانده است تا فیس بوک برترین شبکه اجتماعی در آن کشورها نیز شود که یکی از این کشورها ، کشور ما ایران است.

نقشه کاربران شبکه های اجتماعی

بر اساس یافته های این بررسی شبکه اجتماعی کلوب در ایران تعداد کاربران بیشتری از فیس بوک دارد.

لوگوی شبکه اجتماعی کلوب

در مقایسه قاره ها با یکدیگر ، قاره آسیا با ۲۷۸ میلیون کاربر ، برترین قاره از لحاظ تعداد کاربران فیس بوک است. این در حالی است که شبکه اجتماعی QZone با ۵۵۲ میلیون کاربر در کشور چین به تنهایی برترین شبکه اجتماعی در قاره آسیا است.

در ادامه با این شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا می شوید.

شبکه اجتماعی فیس بوک

فیس بوک ، شبکه اجتماعی است که در ماه فوریه سال ۲۰۰۴ در کشور آمریکا آغاز به کار کرده است و برترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا است که به زبان های مختلف قابل دسترسی می باشد.

صفحه اصلی شبکه اجتماعی فیس بوک

شبکه اجتماعی QZone

QZone شبکه اجتماعی است که در سال ۲۰۰۵ در کشور چین آغاز به کار کرده است و در قاره آسیا شبکه اجتماعی با بیشترین تعداد کاربر است.

صفحه اصلی شبکه اجتماعی QZone

شبکه اجتماعی V Kontakte

V Kontakte شبکه اجتماعی برتر در کشور روسیه است که در میان کاربران کشورهای روسیه ، اوکراین ، قزاقستان ، مولداوی ، بلاروس محبوبیت دارد.

صفحه اصلی شبکه اجتماعی V Kontakte

شبکه اجتماعی odnoklassniki

Odnoklassniki شبکه اجتماعی به زبان روسی است که از ماه مارس سال ۲۰۰۶ آغاز به کار کرده است که در کشور روسیه و کشورهای جماهیر شوروی محبوبیت دارد.

صفحه اصلی شبکه اجتماعی odnoklassniki

شبکه اجتماعی کلوب

کلوب شبکه اجتماعی به زبان فارسی است که از تاریخ ۱ دی ۱۳۸۳ فعالیت خود را در کشور ایران آغاز نموده است.

صفحه اصلی شبکه اجتماعی کلوب

به عنوان انتقادی که بر شبکه اجتماعی کلوب وارد است ، در مقایسه صفحه اصلی این شبکه اجتماعی که یک شبکه اجتماعی ایرانی است با دیگر شبکه های اجتماعی برتر دنیا می توان ضعف اصلی سایت های ایرانی که تعداد تبلیغات بیش از حد و به صورت فلش را در این وب سایت نیز مشاهده نمود.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : fastcompany.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,903

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.