توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

عوامل مهم در هنگام خرید از دستگاه های موبایل

۱۶ بهمن ۱۳۹۱

دستگاه های موبایل که شامل تبلت ها و تلفن های همراه هستند کاربردهای فراوانی دارند. یکی از این کاربردها خرید از وب سایت های اینترنتی است اما عواملی هستند که بر خرید از طریق دستگاه های موبایل تاثیر می گذارند. در این مطلب به بررسی عوامل مهم و تاثیر گذار از دیدگاه خریداران در هنگام خرید از طریق دستگاه های موبایل پرداخته می شود.

در کشورهای توسعه یافته استفاده از اینترنت موبایل به امری رایج تبدیل شده است اما در کشور ما ایران این تکنولوژی کم کم در حال رشد است و وب سایت های بسیاری از جمله وب سایت های خبری به استفاده از نسخه موبایل روی آورده اند. اما تعداد وب سایت هایی که در کشور ما در زمینه خرید و فروش اینترنتی فعالیت و از نسخه موبایل استفاده می کنند کم است و کاربران نیز تمایل زیادی به خرید از طریق دستگاه های موبایل خود ندارند. اما برای پیاده سازی این امکان در وب سایت هایی که به خرید و فروش اینترنتی می پردازند بررسی عوامل تاثیر گذار از دید خریداران مهم است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ در کشور آمریکا نظرسنجی در این خصوص از کاربران دستگاه های موبایل صورت گرفته است که تقریبا ۵۲ درصد کاربران ، قیمت را به عنوان عامل اصلی در هنگام تصمیم گیری خرید از طریق دستگاه های موبایل ذکر کرده اند.

عوامل موثر در خرید از طریق دستگاه های موبایل

طبق یافته های به دست آمده از این نظرسنجی قیمت محصول با ۵۲٫۴% به عنوان برترین ، امنیت سایت / اپلیکیشن با ۵۱٫۸% به عنون دومین و نوع محصول با ۵۰% به عنوان سومین عامل تاثیر گذار در خریدها از طریق دستگاه های موبایل مطرح می شوند.

همچنین از هر ۱۰ خریدار ۴ خریدار اعلام کرده اند که حاضر به خرید محصولات با قیمت بالا از طریق دستگاه های موبایل نیستند اما تعداد افرادی که به جستجو در اینترنت برای خرید محصولات یا خدمات می پردازند بیشتر شده است.

نکات بازاریابی

عموما خریداران آنلاین محصولات از طریق دستگاه های موبایل ، محصولاتی را خریداری می کنند که از لحاظ قیمت پائین هستند و بیشتر به تحقیق در مورد محصولات و خدمات از طریق دستگاه های موبایل خود می پردازند و از طریق کامپیوترهای شخصی خود آن محصول یا خدمت را خریداری می کنند. بنابراین لازم است که وب سایت ها نسخه موبایلی برای خود فراهم کنند که از طریق آن بتوان در مورد محصولات و خدمات تحقیق کرد و امکان خرید اینترنتی از طریق دستگاه های موبایل نیز فراهم گردد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,441

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.