توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

سئو در یوتیوب

۲۹ شهریور ۱۳۹۱

انتشار محتوای فراوان و مفید و بهینه سازی آن ها برای موتورهای جستجو از اهداف بازاریابی اینترنتی می باشد. هنگامی که صحبت از محتوا می شود لزوما منظور متون و کلمات نیستند و ویدئوها را نیز شامل می شود و استفاده از وب سایت یوتیوب به عنوان محبوب ترین وب سایتی که در زمینه ویدئو فعالیت می کند و متعلق به شرکت گوگل می باشد از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مطلب به نحوه اعمال تغییرات در صفحات ویدئوهای آپلود شده در یوتیوب به منظور بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو) پرداخته می شود.

عنوان و توضیحات (Title & Description)

عنوان ویدئوی انتخاب شده برای ویدئوها در یوتیوب مانند عنوان صفحات وب سایت ها در سئو بسیار مهم است. سعی کنید در عنوان ویدئوی انتخاب شده ، کلید واژه هایی که تمایل به ارتقا رتبه در موتورهای جستجو بر اساس آن کلید واژه را دارید استفاده نمایید و عنوان انتخاب شده حداکثر دارای ۶۶ کاراکتر باشد چون در صورت طولانی انتخاب شدن عنوان ، در هنگام ظاهر شدن در صفحه نتایج گوگل کل عنوان ظاهر نمی شود و تعداد کلیک ها بر روی نتیجه گوگل که ویدئوی شما می باشد کاهش می یابد.

عنوان ویدئو در یوتیوب

همچنین به ویدئوهای خود در یوتیوب توضیح اضافه نمایید و  در توضیح اضافه شده از کلید واژه های مورد نظر خود استفاده کنید. توضیحات ویدئوها در یوتیوب می تواند از عنوان ویدئو طولانی تر باشد و توصیه می شود در توضیح اضافه شده لینکی به صفحه مقصد قرار دهید. بدین منظور کافی است که آدرس کامل صفحه مقصد که شامل//:http می شود را در قسمت توضیحات اضافه نمایید.

توضیحات ویدئو در یوتیوب

برچسب ها (Tags)

می توان برای ویدئوی آپلود شده در یوتیوب برچسب تعیین کرد که تعداد آن بهتر است بین ۵ تا ۷ برچسب باشد. در صورت تعیین برچسب ، ویدئوی آپلود شده پس از مشاهده ویدئوهای دیگر با همین برچسب ها به عنوان ویدئوی مرتبط در معرض دید دیگران قرار می گیرد.

محبوبیت/تعداد نمایش (Popularity/Views)

محبوبیت ویدئو (تعداد کل نمایش ویدئو) یکی از عوامل مهم در تعیین مکان ظاهر شدن ویدئو در هنگام جستجو است. یوتیوب ترجیح می دهد که ویدئوهای محبوب را بیشتر در معرض دید قرار دهد. یوتیوب اعلام کرده است که در هر دقیقه در این شبکه اجتماعی در حدود ۶۰ ساعت ویدئوی جدید آپلود می گردد و با این حجم بالای تعداد آپلود ویدئوها ، به ویدئوهای محبوب تر اهمیت بیشتری داده می شود.

لینک های بازگشتی/ جانمایی ها (Inbound Links/Embeds)

لینک های بازگشتی (لینک های از وب سایت های دیگر به وب سایت یا ویدئوی شما) در انجام سئو مهم هستند. در سئوی ویدئوها ، جانمایی ویدئوی آپلود شده در یوتیوب در وب سایت و یا وبلاگ های دیگر و نمایش در خارج از سایت یوتیوب به عنوان یک لینک بازگشتی محسوب می شود. می توان از ابزار آمار یوتیوب استفاده نمود و تعداد این لینک های بازگشتی را مشاهده کرد. به منظور مشاهده تعداد لینک های بازگشتی در یوتیوب ابتدا به اکانت یوتیوب خود وارد شوید و بر روی نام کاربری خود کلیک کرده و گزینه مدیریت ویدئوها را انتخاب نمایید.

مدیریت ویدئو ها در یوتیوب

سپس گزینه Analytics را کلیک نمایید و از بین گزینه های ستون سمت چپ Playback Location را برای هر ویدئو انتخاب و تعداد لینک های بازگشتی ویدئو را مشاهده کنید.

لینک های بازگشتی ویدئو ها در یوتیوب

رتبه ها و نظرات (Ratings & Comments)

تعداد نظرات و رتبه ها در مورد یک ویدئو نیز می تواند دلیلی بر کیفیت یا عدم کیفیت ویدئو باشد و بر سئوی ویدئو در یوتیوب تاثیر می گذارد بنابراین توصیه می شود ویدئوی ایجاد شده دارای محتوای با کیفیت باشد و در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیس بوک ، تویتر ، گوگل پلاس و لینکدین به اشتراک گذاشته شود.

با بازدید از کانال ۷۰۱۰ در یوتیوب و صفحه ویدئوی سایت ۷۰۱۰ ، مرجع بازاریابی اینترنتی نمونه عملی از انجام سئو در ویدئوهای آپلود شده را مشاهده نمایید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : هاب اسپات

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,995

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

۱ دیدگاه