توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

روش های بهبود فرایند خرید در تجارت الکترونیک

۱۸ آذر ۱۳۹۱

فرایند خرید و پرداخت وجه یکی از مراحل مهم در تجارت الکترونیک محسوب می شود. بیشتر صاحبان وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی بر روی هدایت و تشویق کاربران برای خرید تمرکز دارند در صورتی که فرایند خرید و پرداخت وجه نیز در این چرخه از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب به بررسی روش های بهبود فرایند خرید در تجارت الکترونیک پرداخته می شود.

بهبود فرایند خرید از طریق روش های زیر صورت می گیرد:

۱) صفحه خرید را پیچیده نکنید.

سعی کنید صفحه ای که عملیات خرید در آن صورت می گیرد را با تعداد لینک های زیاد شلوغ نکنید و اجازه دهید تا کاربران ، بر فرایند خرید تمرکز داشته باشند. تعداد فیلدهای زیاد و فیلدهای اضافی نیز که در فرم های خرید آنلاین غیر ضروری هستند باید حذف شوند.

۲) ورود به ناحیه کاربری را اختیاری کنید.

سعی کنید از فرایند خرید به صورت مهمان (Guest Checkout) در فرایند خرید آنلاین استفاده کنید. کاربران در فرایند خرید در صورتی که برای کامل کردن پرداخت ، مجبور به عضو شدن و ورود به ناحیه کاربری شوند به احتمال زیاد فرایند خرید را ترک می کنند. در صورتی که ورود به ناحیه کاربری برای تکمیل فرایند خرید از وب سایت شما الزامی است بهتر است به کاربر قبل از شروع فرایند خرید اطلاع رسانی صورت گیرد. به عنوان مثال برای درج آگهی در نیازمندی های روزنامه خراسان  از طریق سایت ۷۰۱۰ ، برای پرداخت وجه نیازی به عضو شدن در سایت نیست.

۳) از نشان گرهای تصویری در فرایند خرید استفاده کنید.

در فرایند خرید آنلاین بهتر است که تعداد مراحل گذشته و در پیش رو را در قالب نشان گرهای گرافیک مانند میله های رنگی و … نشان دهید تا کاربران از تعداد مراحل باقیمانده در فرایند خرید اطلاع پیدا کنند.

نشان گر تصویری در فرایند خرید

۴) از وارد شدن صحیح آدرس اطمینان حاصل کنید.

در صورتی که محصولات فیزیکی به خریداران آنلاین می فروشید در فرم های پرداخت ، آدرس وارد شده توسط خریدار را در قالب چندین فیلد قرار دهید مانند فیلد نام شهر ، آدرس مکان ، کد پستی و … و از خریدار تایید آدرس وی را بگیرید تا از زیان های حاصل از وارد کردن آدرس نادرست جلوگیری نمایید.

۵) زمان تحویل را ذکر نمایید.

در ابتدای فرایند خرید زمان تحویل محصول یا خدمت را به کاربر اعلام نمایید. خریداران آنلاین تمایل دارند که هر چه سریع تر محصول یا خدمت خریداری شده خود را دریافت نمایند و از اطلاع رسانی اطلاعات ناصحیح خودداری کنید.

۶) روش های پرداخت متنوع ارائه دهید.

روش های پرداخت متنوع در اختیار خریداران قرار دهید تا کاربران به سادگی وجه مورد نظر را پرداخت نمایند.

روش های پرداخت متنوع

۷) فرم ها را ساده و غیر پیچیده کنید.

سعی کنید فیلدهایی در فرم که وارد کردن اطلاعات در آن ها الزامی است را با علامت * نشانه گذاری کنید و فیلدهای غیر ضروری را تا حد ممکن حذف کنید.

۸) نشانه های اعتماد ساز را در صفحه قرار دهید.

 با افزایش تعداد جرایم اینترنتی ، خریداران آنلاین به وب سایت هایی بیشتر برای خرید اعتماد می کنند که دارای نشانه های اعتماد ساز باشند. نمونه ای از این نشانه های اعتماد ساز رمز گذاری اطلاعات رد و بدل شده به صورت رمز گذاری SSL و نماد اعتماد الکترونیکی است.

نماد اعتماد الکترونیکی

۹) تخفیفات و پیشنهادات ویژه ارائه دهید.

تخفیفات ویژه برای مدت زمان های مشخص ارائه دهید تا خریداران را تشویق به انجام و تکمیل فرایند خرید نمایید. به عنوان مثال به مناسبت سال نو فروشگاه اینترنتی سایت شما محصولات خود را با درصدی تخفیف بین بازه زمانی مشخص ارائه دهد.

تخفیف ویژه

پیشنهاد ویژه

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : stayonsearch ، نت برگ ، ایران سرور و برتینا

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,930

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.