توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

روش های افزایش مشارکت کاربران در وب سایت ها

۶ آذر ۱۳۹۱

یکی از اهداف دارندگان وب سایت ها افزایش حضور در فضای اینترنت و در نهایت معرفی محصولات و خدمات و باطبع فروش و درآمد زایی است اما افزایش حضور در فضای اینترنت نیازمند مشارکت کاربران است. در این مطلب روش های افزایش مشارکت کاربران و بازدید کنندگان از وب سایت ها مورد بررسی قرار می گیرند.

روش های افزایش مشارکت کاربران عبارتند از :

۱) خطاهای تکنیکی موجود در وب سایت خود را بیابید.

بعضی اوقات عدم مشارکت کاربران به علت عدم تمایل آنان نمی باشد. ممکن است در وب سایت خطاهایی وجود داشته باشد که این امکان را برای کاربر محدود می کند. به عنوان مثال می توان به لینک های شکسته (لینک هایی که آدرس مقصد آن ها تغییر یافته است) ، خطای ۴۰۴ (پاک شدن یا عدم وجود صفحات) و عدم اجرای بعضی اسکریپت های موجود در وب سایت را نام برد.

خطای 404

۲) موانع مشارکت را حذف کنید.

تا حد ممکن موانع مشارکت در محتوای وب سایت ها و وبلاگ ها را بر طرف نمایید. از جمله این محدودیت ها می توان به لزوم عضو شدن در وب سایت یا وبلاگ و امکان نظردهی پس از انجام این کار را نام برد.

لزوم عضویت برای ارسال نظر

۳) ظاهر وب سایت خود را زیبا کنید.

ظاهر یک وب سایت در میزان مشارکت کاربران تاثیر بسیار زیادی دارد و آنان را ترغیب به مشارکت می کند.

۴) انواع مشارکت دلخواه خود را تعریف کنید.

ابتدا انواع مشارکتی که مد نظر شما است را تعریف و سپس ساختار وب سایت یا وبلاگ خود را بر اساس آن اهداف تعیین کنید. به عنوان مثال در صورتی که نظر دهی در مطالب وبلاگ و یا اشتراک گذاری مطالب وبلاگ در شبکه های اجتماعی از اهداف با اولویت است ساختار وبلاگ باید به نوعی چیده شود که کاربر را برای انجام این اهداف تشویق نماید.

۵) از کاربران بخواهید که اهداف مورد نظر شما را محقق نمایند.

هنگامی که انواع مشارکت را تعیین کردید از کاربران بخواهید که آن ها را انجام دهند. به عنوان مثال در انتهای هر مطلب وبلاگ از کاربران خود بخواهید که نظرات و ایده های خود را در مورد این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارند.

تشویق کاربران برای انجام اهداف مورد نظر

۶) مطالب را به صورت مرتب و منظم انتشار دهید.

سعی کنید وب سایت و وبلاگ خود را به روز رسانی کنید و این کار را به صورت منظم انجام دهید. کاربران در صورت مراجعه به وب سایت شما و عدم مشاهده مطالب جدید و جالب وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

انتشار مطالب به صورت منظم

۷) مطالب با ارزش ایجاد کنید.

سعی کنید مطالبی ایجاد نمایید که از لحاظ محتوایی با ارزش باشند و ارزش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و یا نظر دهی را داشته باشند.

۸) اولین در انتشار مطالب مربوط به کسب و کار خود باشید.

در زمینه مطالب مربوط به کسب و کار خود سعی کنید جزو اولین وب سایت هایی باشید که اخبار و مطالب را به اشتراک می گذارند. ممکن است این سوال نیز در ذهن شما وجود داشته باشد که به عنوان مثال یک سایت صنعتی چه مطلبی باید منتشر کند. مطالبی همچون محصولات جدید اختراع شده و یا موجود در شرکت های پیشرو در داخل و خارج از کشور و یا قوانین ، مقررات و شرایط بازار در فروش محصولات و خدمات را می توان نام برد.

۹) محتوای متنوع منتشر کنید.

به انتشار متن به تنهایی نپردازید و از محتوای تصویری و ویدئویی نیز در مطالب خود استفاده کنید.

۱۰) مطالب مرتبط را در انتهای هر مطلب قرار دهید.

با قرار دهی مطالب مرتبط در وبلاگ در انتهای هر مطلب منتشر شده ، این امکان برای کاربران فراهم می شود تا مطالب دیگر موجود در وبلاگ را نیز مطالعه نمایند.

مطالب مرتبط در وبلاگ

۱۱) در انتهای مطالب وبلاگ سوالی مطرح نمایید.

سعی کنید در انتهای مطالب وبلاگ سوالی مطرح کنید و کاربران را تشویق به مشارکت به نظر دهی کنید.

۱۲) به نظرات ارسال شده برای مطالب وبلاگ ها پاسخ دهید.

 کاربری که وقت خود را می گذارد و مطالب وبلاگ شما را می خواند و در انتها نظری در این خصوص می دهد در صورتی که پاسخی به نظر او داده شود باعث خواهد شد که در آینده نیز به وبلاگ بر گردد و نظر خود را ارسال کند.

۱۳) امکان ارسال ایمیل به نظر دهندگان را فراهم کنید.

این امکان را در وبلاگ فراهم کنید تا کاربران پس از ارسال نظر و دریافت پاسخ ، ایمیلی دریافت نمایند و از پاسخ شما به نظر خود مطلع گردند.

افزودن امکان با خبرسازی در صورت ارسال نظر

۱۴) با متخصصین در کسب و کار خود مصاحبه و در وبلاگ منتشر کنید.

با انجام مصاحبه با متخصصین و انتشار آن ها در وبلاگ علاوه بر جنبه های آموزشی و اطلاع رسانی ، باعث اشتراک گذاری بیشتر مطالب توسط کاربران دیگر در شبکه های اجتماعی می شوید.

مصاحبه با متخصصین در کسب و کار

۱۵) نقطه نظرات چالش برانگیز را منتشر کنید.

در صورتی که در مورد مطلبی دارای اطلاعات کافی هستید و تحقیقات لازم را انجام داده اید در مطالب وبلاگ ، نظرات چالش بر انگیز را منتشر کنید و بدین ترتیب کاربران تشویق به مشارکت می گردند.

۱۶) مطالب آموزشی منتشر کنید.

در مطالب منتشر شده خود انواع رایگان محتوا های دیگر مانند کتاب های الکترونیکی ، ویدئوهای آموزشی و … را به اشتراک بگذارید.

۱۷) اهدای هدیه به کاربران را در دستور کار قرار دهید.

ایده دیگری نیز که وجود دارد این است که به صورت تصادفی به کاربرانی که اقدام به ارسال نظر در مورد مطالب وبلاگ می کنند هدایایی داده شود.

۱۸) از خوانندگان مطالب ، انواع محتوای مورد علاقه آن ها را پرس و جو کنید.

در قالب نظرسنجی از کاربران و خوانندگان مطالب بخواهید که انواع محتوایی که بیشتر مورد علاقه آن ها است را اعلام نمایند تا در آینده مطالب بیشتری در این خصوص ایجاد کنید.

۱۹) بیشترین کاربران مشارکت کننده را شناسایی نمایید.

 سعی کنید روشی پیدا کنید تا بیشترین کاربرانی که در مطالب وب سایت یا وبلاگ مشارکت می کنند را شناسایی کنید و آن ها را به دیگران معرفی نمایید.

شناسایی بیشترین کاربران مشارکت کننده

۲۰) کاربران شبکه های اجتماعی را تشویق به فعالیت در مطالب وب سایت یا وبلاگ کنید.

مطالب وبلاگ را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و کاربران را تشویق به نظر دهی در وبلاگ نمایید.

۲۱) نظرات و انتقادهای مخالف را نیز قبول و به آن ها پاسخ دهید.

در صورتی که کاربران نظراتی مخالف در وبلاگ ارائه دهند آن ها را پاک نکنید و به انتقادهای آنان پاسخ مناسب دهید. در صورت پاک کردن نظرات مخالف ، دیگر کاربران اقدام به ارسال نظر در دفعات بعدی نمی کنند.

قبول نظرات مخالف و انتقادها۲۲) سرعت بارگذاری وب سایت را بهبود دهید.

کاربران تمایلی به صرف وقت در وب سایت هایی که سرعت بارگذاری پایینی دارند ندارند و از این گونه وب سایت ها خارج می شوند. سرعت بارگذاری وب سایت جزو یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو نیز است.

محاسبه سرعت بارگذاری وب سایت

۲۳) رویدادهای به صورت آنلاین برگزار و در آن ها شرکت نمایید.

 وب سایت هایی هستند که این امکان را فراهم می کنند که به صورت آنلاین با کاربران ارتباط برقرار کرده و به سوالات و مشکلات آن ها رسیدگی نمود. خدمت Google Hangout که در شبکه اجتماعی گوگل پلاس ارائه شده است نمونه ای از این خدمات وب سایت ها است.

۲۴) از طریق ایمیل نیز با کاربران در ارتباط باشید.

مشارکت با کاربران تنها ارتباط با کاربران در وب سایت نیست. این ارتباط می تواند پاسخ به ایمیل های کاربران را نیز شامل شود.

ارتباط با وبلاگ 7010

۲۵) میزان و تاثیر مشارکت را اندازه گیری نمایید.

میزان مشارکت در مطالب منتشر شده در وبلاگ را اندازه گیری و تاثیر آن را در مورد اهداف کلی وب سایت بررسی کنید. به عنوان مثال مطلبی در وبلاگ که X نظر ارسال شده از طرف کاربران دارد و Y مرتبه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است مطلب خوبی است و نشان دهنده این است که کاربران تمایل به خواندن مطالب بیشتر از این نوع دارند.

کدامیک از مطالب ذکر شده را کاراتر در زمینه افزایش مشارکت کاربران در مطالب وب سایت و وبلاگ می دانید؟

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : ژورنال موتورهای جستجو ، آموزش طراحی سایت تورتک ، سئو موز انگلیسی ، وبلاگ آموزش بازاریابی اینترنتی آقای هلاکوئی ، Pingdom

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,738

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.