توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

جستجوی کلمات کلیدی در سئو

۲۰ آبان ۱۳۹۱

جستجوی کلمات کلیدی (Keyword Research) یکی از عوامل مهم در انجام سئو می باشد. در این مطلب به معرفی ابزارهای گوگل که می توان از آن ها در فرایند جستجوی کلمات کلیدی استفاده کرد پرداخته می شود.

اگر انجام سئو را به صورت هرمی به تصویر بکشیم جستجوی کلمات کلیدی دومین مرحله مهم با ۲۵ درصد اهمیت است.

هرم مراحل انجام سئو

معرفی ابزار کلمات کلیدی گوگل (Google Keyword Tools)

در ابزار کلمات کلیدی گوگل می توان تعداد تخمینی جستجوی کلمات کلیدی به همراه رقابت بر سر این کلمات و همچنین موقعیت مکانی کاربرانی که به جستجو می پردازند را تعیین نمود.

به عنوان مثال پس از جستجوی کلمه کلیدی بازاریابی اینترنتی در این سرویس گوگل ، تعداد جستجوها مشخص می شود.

جستجوی کلید واژه بازاریابی اینترنتی در ابزار کلمات کلیدی گوگل

نتیجه حاصل پس از جستجوی کلید واژه بازاریابی اینترنتی در ابزار کلمات کلیدی گوگل

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با انواع کلمات کلیدی ، مطلب انواع تطبیق کلید واژه ها در بازاریابی موتورهای جستجو را مطالعه نمایید.

معرفی ابزار Google Insights و Google Trends

به تازگی گوگل این دو سرویس را با یکدیگر ادغام کرده است. Google Insights سرویسی از گوگل است که کلمات کلیدی مرتبط و در حال رشد از لحاظ تعداد جستجوها را معرفی می نماید ، کلمات کلیدی که آینده خوبی برای رقابت دارند.

به عنوان مثال با وارد کردن کلمه کلیدی بازاریابی در کادر مورد نظر ، کلمات کلیدی در حال رشد مشخص می گردد.

کلمات کلیدی در حال رشد از لحاظ تعداد جستجو در خصوص کلید واژه بازاریابی

ابزار Google Trends نیز روند تعداد جستجوها را با استفاده از یک نمودار و قابلیت تنظیم موقعیت مکانی و زمانی نشان می دهد.

نمودار تعداد جستجوهای کلمه کلیدی بازاریابی در سرویس روند گوگل

شما نیز می توانید با جستجوی کلمه کلیدی بازاریابی اینترنتی در موتور جستجوگر گوگل و استفاده از ابزارهای معرفی شده ، نتایج حاصل را مشاهده نمایید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : searchengineland.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 5,349

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.