توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

تویتر بیشترین شبکه اجتماعی حاضر در صفحه اول موتورهای جستجو

۲۴ آبان ۱۳۹۱

در تحقیقی که بر اساس جستجوی نام ۵۰۰ نفر از افراد فعال نویسنده در زمینه تکنولوژی در موتورهای جستجو انجام گرفته ، نتایج جالبی در خصوص امکان حضور شبکه های اجتماعی گوناگون در صفحه اول موتورهای جستجو و همچنین مکان قرار گیری شبکه های اجتماعی در صفحه اول نتایج جستجو به دست آمده است. در این مطلب به بررسی امکان حضور صفحات شبکه های اجتماعی گوناگون همراه با مکان قرار گیری آن ها در موتورهای جستجو پرداخته می شود.

پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که شبکه اجتماعی تویتر دارای بیشترین حضور در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو است و در رتبه های بعدی به ترتیب لینکدین ، فیس بوک و گوگل پلاس قرار دارند.

حضور صفحات شبکه های اجتماعی در نتایج موتورهای جستجو بر اساس جستجوی نام افرادبر اساس تصویر فوق فیس بوک دارای بیشترین میزان رشد با ۱۰ درصد از ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۲ است ولی تنها در ۹ درصد مواقع در صورت حضور در صفحه اول ، در رتبه ۱ تا ۳ قرار دارد. اما وضعیت برای شبکه اجتماعی تویتر به طور کامل متفاوت است به طوری که صفحات تویتر در ۹۵ درصد مواقع در صفحه اول گوگل هستند و در صورت حضور در صفحه اول ، ۶۹ درصد احتمال دارد که بین رتبه ۱ تا ۳ قرار گیرند.

دلیل حضور متفاوت شبکه های اجتماعی در نتایج موتورهای جستجو

اما سوالی که ممکن است در ذهن ایجاد شود این است که دلیل اصلی حضور متفاوت شبکه های اجتماعی گوناگون در نتایج موتورهای جستجو چه می باشد؟ در این تحقیق به منظور یافتن جواب این سوال بررسی صورت گرفته است و دو شبکه اجتماعی تویتر و گوگل پلاس با یکدیگر مقایسه شده اند به طوری که نویسندگان در خصوص تکنولوژی که نام آن ها در موتورهای جستجو ، مورد جستجو قرار گرفت در صورت ارسال بیش از ۴ مطلب در ماه در شبکه اجتماعی گوگل پلاس و بیش از ۱۶ مطلب در شبکه اجتماعی تویتر ، کاربر فعال در نظر گرفته شده اند. نتایج این بررسی نشان داد که در گوگل پلاس ۸۹ درصد نویسندگان هیچ فعالیتی نداشته اند یا فعالیت کمی در این بازه زمانی انجام داده اند این در حالی است که در مورد تویتر ۷۱ درصد دارای فعالیت زیاد در این شبکه اجتماعی بوده اند و نتیجه ای که می توان از این بررسی گرفت این است که دلیل اصلی حضور متفاوت شبکه های اجتماعی در نتایج موتورهای جستجو ، میزان فعالیت کاربران در این شبکه های اجتماعی است.

فعالیت کاربران رسانه های اجتماعی - مقایسه تویتر و گوگل پلاس

با جستجوی نام یکی از نویسندگان به صحت این نتیجه بیشتر پی برده می شود:

حضور صفحات شبکه های اجتماعی پس از جستجوی نام یک نویسنده در گوگلپس از جستجوی مطلب میزان صرف هزینه در تبلیغات موبایل در موتور جستجوگر گوگل  که در وبلاگ ۷۰۱۰ منتشر شده است صحت نتایج این بررسی مشخص می گردد و می توان پس از ذکر این موارد به این نتیجه رسید که در مورد جستجوهای غیر نام افراد نیز حضور شبکه های اجتماعی در موتورهای جستجو مانند نتایج بررسی صورت گرفته است.

حضور صفحات شبکه های اجتماعی پس از جستجوی نام یک مطلب وبلاگ 7010 در گوگلمنبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : searchenginewatch.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,690

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.