توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

بهبود سئو با استفاده از کلمات کلیدی بلند

۹ دی ۱۳۹۱

سئو (SEO) به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و عبارت است از تغییر یک سری عوامل داخلی و خارجی مربوط به وب سایت به طوری که باعث ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو شود. در این مطلب به تاثیر استفاده از کلمات کلیدی بلند در بهبود وضعیت سئو یک وب سایت پرداخته می شود.

در مطالب گذشته به نحوه جستجو و یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت ها پرداخته شده است. زمانی که یک عبارت در موتورهای جستجو مورد جستجو قرار می گیرد آن دسته از وب سایت هایی که محتوای بهینه شده و مرتبط به این عبارت دارند در موتورهای جستجو رتبه بهتری در نتایج دارند. آن دسته از عباراتی که دارای کلمات کلیدی کمتری هستند و کوتاه تر هستند رقابت بیشتری برای بهبود رتبه دارند اما رقابت بر سر کلمات کلیدی بلند تر کمتر است و امکان ارتقا رتبه سریع تری در موتورهای جستجو دارند.

مقایسه دو کلمه کلیدی بلند و کوتاه از لحاظ رقابت و تعداد جستجوها

کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords) عموما عباراتی هستند که دارای دو کلمه کلیدی یا بیشتر هستند و کاربران هدفمند بیشتری را مورد مخاطب قرار می دهند و طبیعتا تعداد جستجوها و رقابت کمتری برای ارتقا رتبه در موتورهای جستجو دارند. کاربرانی که از طریق کلمات کلیدی بلند وارد وب سایت ها می شوند کاربرانی هستند که بیشتر اهداف از پیش تعیین شده وب سایت ها را محقق می نمایند. به عنوان مثال کاربری که در موتورهای جستجو کلمه کلیدی بازاریابی اینترنتی را جستجو می نماید ممکن است به دنبال تعریف ، آموزش و یا مقالات مرتبط به این کلید واژه باشد و در صورتی که قصد وی آموزش بازاریابی اینترنتی باشد در وب سایتی که مشاوره بازاریابی اینترنتی می دهد ممکن است نتواند مطالب آموزشی را بیابد و احتمال دارد وب سایت مورد نظر را ترک کند اما اگر همین کاربر کلمه کلیدی آموزش بازاریابی اینترنتی را جستجو نماید و به وب سایتی که این خدمات را ارائه می دهد مراجعه کند احتمال کمتری برای ترک وب سایت دارد.

استفاده از کلمات کلیدی بلند در سئو

استفاده از کلمات کلیدی بلند به منظور بهبود وضعیت سئو وب سایت شامل سه مرحله زیر است:

۱) کلمات کلیدی بلند مناسب انتخاب کنید.

مرحله اول ، انتخاب کلمات کلیدی بلند مناسب برای وب سایت است. کلمات انتخاب شده باید ترجیحا دارای تعداد جستجوهای بیشتری باشند و آینده خوبی در تعداد جستجوها داشته باشند.

بهترین ابزار برای جستجو و یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت ها ابزار جستجوی کلمات کلیدی گوگل است.

انتخاب کلمات کلیدی بلند

می توان از پیشنهادات موتورهای جستجو و ابزار روند گوگل نیز در این زمینه استفاده کرد.

۲) از کلمات کلیدی بلند در جایگاه های مناسب استفاده کنید.

جایگاه استفاده از کلمات کلیدی نیز بسیار مهم است. باید از کلمات کلیدی در عنوان صفحات ، متن هدرها و جایگاه های دیگر ذکر شده که در مطلب چگونگی بهینه سازی صفحات وب در موتورهای جستجو به آن ها اشاره شده است استفاده گردد.

۳) از کلمات کلیدی در لینک های بازگشتی به صفحات استفاده کنید.

یکی از عواملی که باعث می شود موتورهای جستجو ، صفحات را در نتایج خود ارتقا رتبه دهند تعداد لینک های بازگشتی با کیفیت و متن لینک مناسب است. لینک های بازگشتی با کیفیت به وب سایت شما نشانه اعتماد و اطمینان به مطالب وب سایت است به طوری هر چه تعداد این لینک ها بیشتر باشند ارتقا رتبه وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر خواهند شد. به عنوان مثال برای ارتقا رتبه صفحه معرفی ۷۰۱۰ در اسلاید شیر از مطالب وبلاگ به صفحه مورد نظر لینک های بازگشتی داده می شود.

استفاده از کلمات کلیدی بلند در لینک های بازگشتی

و نتایج گوگل بر اساس جستجو این کلمه کلیدی بلند مانند تصویر زیر است.

نتایج حاصل از جستجوی یک کلمه کلیدی بلند در گوگل

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : iblogzone.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,112

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.