توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

برترین انواع تبلیغات در سراسر جهان

۲۰ آذر ۱۳۹۱

بر اساس بررسی های صورت گرفته میزان صرف هزینه در تبلیغات در سراسر جهان در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۲ نسبت به همین مدت زمان در سال ۲۰۱۱ ، ۲٫۷ درصد افزایش یافته است و طبق معمول تبلیغات آنلاین بیشترین میزان رشد را به خود اختصاص داده است. در این مطلب به بررسی میزان رشد انواع تبلیغات در سراسر جهان در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ پرداخته می شود.

میزان رشد تبلیغات آنلاین جهانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ نسبت به همین مدت زمان در سال ۲۰۱۱ ، ۷٫۲% افزایش داشته است که به صورت اختصاصی این میزان رشد در کشورهای خاور میانه و آفریقا ۳۰٫۳% و کشورهای آمریکای لاتین ۲۰٫۶% بوده است. این میزان رشد در تبلیغات آنلاین فقط مربوط به تبلیغات نمایشی مانند تبلیغات بنرها در اینترنت می باشد و انواع دیگر تبلیغات آنلاین از قبیل تبلیغات در موتورهای جستجو در این بررسی لحاظ نشده اند. میزان رشد تبلیغات آنلاین در کشورهای اروپایی نیز به رغم مواجهه با بحران اقتصادی ۱۱٫۲% افزایش داشته است این در حالی است که میزان صرف هزینه در انجام تبلیغات نسبت به سال گذشته در این منطقه کاهش قابل توجهی داشته است.

در کشور آمریکا میزان صرف هزینه در تبلیغات آنلاین در شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ ، ۱۴% نسبت به شش ماهه اول سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است که این رقم ۱۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

میزان رشد صرف هزینه در تبلیغات جهانی

میزان رشد تبلیغات در رادیو ، سینما و تبلیغات محیطی

تبلیغ دهندگان در سراسر جهان تنها میزان صرف هزینه در تبلیغات آنلاین را افزایش نداده اند و انواع دیگر تبلیغات نیز مانند تبلیغات رادیویی نیز افزایش داشته است. تبلیغات در رادیو با رشد ۶٫۶% در رتبه دوم بیشترین میزان رشد واقع شده است. این نوع از تبلیغات در کشورهای خاور میانه و آفریقا ۲۴٫۸% و در کشورهای آمریکای لاتین ۱۲٫۷% رشد داشته است.

تبلیغات در سینما در رتبه سوم میزان رشد قرار دارد. اما نکته ای که در این بررسی بدان اشاره شده است این است که این نوع از تبلیغات در کشورهای خاورمیانه و آفریقا ۱۹٫۱% و در کشورهای آمریکای لاتین ۲۱٫۱%کاهش داشته است ولی در کشورهای آسیا و اقیانوسیه سرمایه گذاری بر روی این نوع از تبلیغات ۴۰٫۲% افزایش از خود نشان می دهد.

میزان رشد تبلیغات در تلویزیون

تبلیغات در تلویزیون نیز به عنوان رسانه با بیشترین میزان صرف هزینه تبلیغات که سهم ۶۱ درصدی از کل هزینه تبلیغات جهانی را به خود اختصاص می دهد ۳٫۱% افزایش داشته است.

میزان رشد تبلیغات چاپی

تبلیغات در روزنامه نیز دارای رشد ۱٫۶ درصدی در این بررسی است که این میزان رشد در کشورهای آمریکای لاتین ۵٫۳% ، کشورهای خاورمیانه و آفریقا ۴٫۷% ، در کشورهای آسیا-اقیانوسیه ۲٫۹% و کشورهای آمریکای شمالی تنها ۰٫۸% است ولی در کشورهای اروپایی ۵٫۲% کاهش داشته است.

نتایج

نتیجه ای که می توان از این بررسی گرفت این است که تبلیغات آنلاین در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات دارای آینده روشن تری است. برای معرفی محصولات و خدمات به تبلیغات نیاز است ولی از این بررسی می توان به این نتیجه رسید که در شرایطی که بحران و رکود اقتصادی در کشورها رخ می دهد شرکت های مختلف به تبلیغات آنلاین رو می آورند و انواع تبلیغات پر هزینه در اولویت های بعدی قرار می گیرند. دقیقا به همین دلیل روزنامه خراسان اقدام به راه اندازی سایت تبلیغات اینترنتی ۷۰۱۰ برای ارائه خدمات به کاربران نموده است.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • تعداد مشاهده مطلب: 11,150

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.