توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

بازاریابی اینترنتی در کشورهای خاورمیانه

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲

کشور ما ایران به دلیل واقع شدن در منطقه خاورمیانه با کشورهای این منطقه روابط تجاری بیشتری دارد. بازاریابی اینترنتی یکی از روش های مفید بازاریابی در این کشورها است. اما پیش از انجام این کار باید به این نکته توجه کرد که چند درصد مردم در این کشورها از اینترنت و همچنین از چه شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده می کنند تا برنامه ریزی برای آن صورت گیرد. در این مطلب به بررسی میزان استفاده از اینترنت در کشورهای خاورمیانه پرداخته می شود.

این تحقیق که توسط موسسه ایپسوس در مورد این کشورها صورت گرفته است به بررسی ۱۱ کشور خاورمیانه که متاسفانه ایران در بین این کشورها نیست پرداخته است.

بیشترین تعداد کاربران اینترنتی از لحاظ تعداد با ۸٫۵ میلیون کاربر متعلق به عربستان سعودی ولی از لحاظ نرخ نفوذ متعلق به امارات متحده عربی با ۷۱% است.

تعداد کاربران اینترنت در کشورهای خاورمیانه

نکته جالب دیگری که در این مطلب وجود دارد در مورد کاربران شبکه های اجتماعی در این منطقه است. در مورد فیس بوک ، کشور یمن با ۸۶% عضویت کاربران اینترنت در این شبکه اجتماعی در رتبه اول قرار دارد. تویتر شبکه اجتماعی برتر کاربران اینترنتی در کشور عربستان سعودی و شبکه اجتماعی لینکدین در کشور امارات متحده عربی دارای بیشترین تعداد کاربر در میان کاربران اینترنت در این کشور است.

نکات بازاریابی

در صورتی که تمایل دارید از شبکه های اجتماعی در فعالیت های بازاریابی خود استفاده کنید و به بازاریابی محصولات خود در کشورهای خاورمیانه بپردازید باید تحقیق کنید که کاربران کدام شبکه های اجتماعی در کشور مورد نظر شما بیشتر است و استراتژی را بر مبنای این موضوع پایه ریزی کنید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : ایمارکتر

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,435

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.