توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

انواع تطبیق کلید واژه ها در بازاریابی موتورهای جستجو

۲۵ شهریور ۱۳۹۱

در انجام بازاریابی موتورهای جستجو و تبلیغات و پرداخت بر اساس تعداد کلیک در آن ، فرایند انتخاب نوع کلید واژه ها برای کمپین های تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به تعریف انواع کلید واژه ها در این نوع از بازاریابی پرداخته می شود.

چهار نوع کلید واژه در فرایند تبلیغ در موتورهای جستجو وجود دارد که عبارتند از :

۱) تطبیق وسیع ( Broad Match)

۲) تطبیق عبارتی ( Phrase Match)

۳) تطبیق دقیق ( Exact Match)

۴) تطبیق منفی ( Negative Match)

تطبیق وسیع (Broad match)

تطبیق وسیع ، نوع تطبیق پیش فرض کلید واژه ها در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ است. این نوع از تطبیق وسیع ترین طیف مخاطبین را مورد هدف قرار می دهد. به عنوان مثال اگر کلید واژه انتخابی شما کلمه بازاریابی باشد با جستجوی کلید واژه هایی که این کلمه در آن ها وجود دارد تبلیغ در موتورهای جستجو به نمایش در می آید. به عنوان مثال :

– بازاریابی اینترنتی

– آموزش بازاریابی

– انجام بازاریابی در موتورهای جستجو

– و …

در این نوع از تطبیق ، نوع مفرد ، جمع و یا حتی مترادف های کلید واژه های انتخابی در صورت جستجو شدن باعث نمایش تبلیغ می شوند. به عنوان مثال در صورت انتخاب کلید واژه منزل برای نمایش تبلیغ در موتورهای جستجو ، در صورت جستجوی کلید واژه خانه نیز تبلیغ به نمایش در می آید.

در صورتی که کلید واژه مورد نظر از چندین کلمه تشکیل شده باشد و نوع تطبیق آن نیز تطبیق وسیع انتخاب گردد کلمه های مورد نظر در صورت پس و پیش شدن در هنگام جستجو باز هم باعث نمایش تبلیغ خواهند شد. به عنوان مثال اگر شما عبارت خرید آنلاین کتاب را در لیست کلمات کلیدی خود داشته باشید آگهی شما برای عبارت خرید کتاب آنلاین نیز نمایش داده می شود. بنابراین ترتیب قرار گرفتن کلمات کلیدی در حالت تطبیق وسیع مهم نیست. نکته دیگری که باید به آن توجه شود نرخ کلیک به ازای تعداد نمایش تبلیغ (CTR) است که در این نوع از تطبیق کلید واژه ها ، کمتر می باشد چون مخاطبین بیشتری را مورد هدف قرار می دهد. بنابراین در انتخاب کلید واژه ها بر اساس این نوع تطبیق باید دقت نمود چون با کاهش نرخ کلیک به ازای نمایش تبلیغ ، تبلیغ دهنده باید هزینه بیشتری بپردازد. به یاد داشته باشید تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو دارای نرخ ثابت هزینه به ازای کلیک نمی باشد و به عواملی بستگی دارد که نوع تطبیق یکی از آنهاست. همچنین در این نوع از تطبیق ، کلید واژه ها بدون هیچ علامت خاصی در کمپین تبلیغاتی قرار می گیرند.

تطبیق عبارتی ( Phrase Match)

در این نوع از تطبیق ، ترتیب قرار گرفتن کلید واژه ها در عبارات جستجو اهمیت پیدا می کند و بالطبع تعداد مخاطبین نیز کاهش می یابد. به عنوان مثال در صورت انتخاب کلید واژه بازاریابی اینترنتی تمامی عبارتی که در آن ها این دو کلمه به همین ترتیب جستجو شده اند باعث نمایش تبلیغ می شوند مانند انواع بازاریابی اینترنتی. نرخ کلیک به ازای نمایش تبلیغ (CTR) در آن افزایش می یابد و هزینه کلیک نیز کاهش می یابد. برای فعال کردن این نوع از تطبیق کافی است در ابتدا و انتهای کلید واژه در کمپین تبلیغاتی علامت ” ” قرار گیرد.

تطبیق دقیق ( Exact Match)

در این نوع از تطبیق ، تبلیغ فقط هنگامی به نمایش در می آید که کاربر دقیقا همان کلمه ای که شما در لیست کلید واژه های خود قرار داده اید جستجو کند. به عنوان مثال در صورتی که کلید واژه مورد نظر با تطبیق دقیق ، بازاریابی اینترنتی باشد فقط با جستجوی همین کلید واژه تبلیغ به نمایش در می آید و با جستجوی عبارتی همچون انواع بازاریابی اینترنتی تبلیغ به نمایش در نخواهد آمد. برای فعال کردن این نوع از تطبیق کافی است در ابتدا و انتهای کلید واژه در کمپین تبلیغاتی علامت [ ] قرار گیرد.

تطبیق منفی ( Negative Match)

اگر کلمه ای به صورت منفی انتخاب گردد تبلیغ شما برای عبارات حاوی کلمه منفی به نمایش در نمی آید. به عنوان مثال در صورتی که در ابتدای کلمه خرید در کلید واژه خرید اینترنتی یک علامت منفی قرار گیرد با جستجوی عباراتی همچون انواع تبلیغات اینترنتی ، آموزش بازاریابی اینترنتی و … به نمایش در می آید و انواع خرید اینترنتی به نمایش در نمی آید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : blog.allwebpromotion.com و برتینا

  • تعداد مشاهده مطلب: 4,502

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.