توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

انصراف از خرید حضوری در فروشگاه و خرید از اینترنت

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲

با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و عدم نیاز این گونه از فروشگاه ها به مکان های فیزیکی و هزینه های نگهداری ، نیروی کار و … عواملی مانند قیمت در این گونه از فروشگاه ها در مقایسه با فروشگاه های فیزیکی کمتر است. در این مطلب به تاثیر میزان کاهش قیمت کالاهای ارائه شده در فروشگاه های اینترنتی بر تصمیم گیری مشتری در هنگام خرید پرداخته می شود.

در کشورهای توسعه یافته به علت امکان استفاده گسترده از اینترنت ، خریداران از فروشگاه ها در هنگام خرید حضوری ، قیمت کالاها را با فروشگاه های اینترنتی مقایسه می کنند و در صورتی که تفاوت قیمت ها محسوس باشد از خرید از فروشگاه های فیزیکی منصرف می شوند و کالای مورد نظر را از طریق اینترنت خریداری می کنند. اما مسئله ای که اینجا مهم است میزان تفاوت در قیمت ها است که باعث می شود خریداران از ادامه خرید منصرف شوند.

انصراف از خرید حضوری در فروشگاه و خرید از اینترنت

همان طور که در نمودار فوق مشخص است در صورتی که میزان تفاوت در حدود ۱۰ درصد باشد ۱۸ درصد از خریداران از خرید حضوری منصرف می شوند و به صورت اینترنتی به انجام خرید می پردازند. بیشترین میزان تخفیفی که باعث می شود خریداران ، خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح دهند ۲۰ درصد است.

نکات بازاریابی

در صورتی که فروشگاهی دارید و محصولات خود را به فروش می رسانید سعی کنید نمونه اینترنتی آن را نیز راه اندازی کنید و سعی کنید مشتریان خود را به خرید از اینترنت با ارائه تخفیفات لازم ترغیب کنید. مشتریان این گونه ارائه خدمات را دوست دارند و آن دسته از فروشگاه هایی که این خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند در کسب و کار خود پیشرو خواهند بود.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,110

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.