توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

استفاده از چند صفحه نمایش توسط کاربران و تاثیر در بازاریابی

۲۴ مهر ۱۳۹۱

امروزه افراد برای فعالیت های روزمره خود از صفحات نمایش دستگاه های مختلف با اندازه های گوناگون استفاده می نمایند. هر کدام از این دستگاه ها از تلویزیون گرفته تا رایانه های رومیزی ، لپ تاپ ، تبلت و تلفن های هوشمند کاربردهای خاص خود را دارند اما آمار و اعدادی توسط شرکت گوگل در خصوص استفاده کاربران در سراسر جهان از چندین صفحه نمایش ارائه گردیده است که در این مطلب به آن ها اشاره می گردد.

آمار استفاده از صفحات نمایش

۱) به صورت میانگین ما در حدود ۴٫۴ ساعت از وقت آزاد خود را در روز ، جلوی صفحات نمایش می گذرانیم.

۲) مدت زمان ما که در روز به صورت آنلاین سپری می شود بین چهار دستگاه مختلف تقسیم می شود: تلویزیون (۴۳ دقیقه) ، رایانه های رومیزی/لپ تاپ (۳۹ دقیقه) ، تبلت (۳۰ دقیقه) و تلفن های هوشمند (۱۷ دقیقه).

۳) ۲۴ درصد تعاملات روزانه ما با رسانه ها توسط رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها صورت می گیرد.

۴) ۴۰ درصد استفاده از رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها به منظور یافتن اطلاعات و ۲۹ درصد برای به روز ماندن است.

۵) ۶۹ درصد استفاده از رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها در منزل و ۳۱ درصد خارج از منزل صورت می گیرد.

۶) ۳۸ درصد تعاملات روزانه با رسانه ها از طریق تلفن های هوشمند صورت می گیرد.

۷) ۵۴ درصد استفاده از تلفن های هوشمند به منظور برقراری ارتباط و ۳۳ درصد به منظور سرگرمی است.

۸) ۶۰ درصد استفاده از تلفن های هوشمند در منزل و ۴۰ درصد در خارج از منزل اتفاق می افتد.

۹) ۹ درصد تعاملات روزانه با رسانه ها از طریق تبلت ها صورت می پذیرد.

۱۰) ۶۳ درصد استفاده از تبلت ها به منظور سرگرمی و ۳۲ درصد برای برقراری ارتباط است.

۱۱) ۷۹ درصد استفاده از تبلت ها در منزل و ۲۱ درصد در خارج از منزل روی می دهد.

۱۲) ۳۴ درصد از ما از نزدیکترین دستگاهی که به ما است برای یافتن اطلاعات استفاده می کنیم.

۱۳) ۸۰ درصد جستجوهایی که توسط تلفن های هوشمند صورت می گیرد به صورت فوری و بدون برنامه قبلی است.

۱۴) ۴۸ درصد جستجوهایی که توسط رایانه های رومیزی و تبلت ها صورت می گیرد با برنامه قبلی هستند.

استفاده از چندین صفحه نمایش

گوگل دو روش استفاده از چندین صفحه نمایش را معرفی می نماید:

الف) استفاده ترتیبی (Sequential usage)

عبارت است از تغییر استفاده از یک دستگاه به دستگاه دیگر در زمان های متفاوت به منظور تکمیل یک فعالیت.

ب) استفاده همزمان (Simultaneous usage)

عبارت است از استفاده از بیش از یک دستگاه به صورت همزمان برای انجام فعالیت مرتبط یا غیر مرتبط.

روش استفاده همزمان و ترتیبی از چندین صفحه نمایش

۱۵) ۹۰ درصد کاربران از چندین صفحه نمایش به صورت ترتیبی برای تکمیل یک فعالیت استفاده می نمایند.

۱۶) ۹۸ درصد تغییر از یک صفحه نمایش به صفحه نمایش دیگر در استفاده ترتیبی در همان روز صورت می گیرد.

۱۷) مرور صفحات اینترنتی (۸۱ درصد) ، استفاده از شبکه های اجتماعی (۷۲ درصد) و خرید آنلاین (۶۷ درصد) ، برترین فعالیت هایی هستند که توسط کاربران به صورت استفاده ترتیبی از صفحات نمایش دستگاه ها صورت می گیرند.

۱۸) تلفن های هوشمند رایج ترین نقطه شروع در فعالیت های آنلاین هستند.

۱۹) ما روزانه به صورت میانگین از ترکیب سه صفحه نمایش مختلف استفاده می نماییم.

۲۰) تلفن های هوشمند رایج ترین دستگاه هایی هستند که در استفاده همزمان صفحات نمایش کاربرد دارند.

۲۱) فعالیت های مربوط به ایمیل (۶۰ درصد) ، مرور صفحات اینترنتی (۴۴ درصد) و استفاده از شبکه های اجتماعی (۴۲ درصد) سه فعالیت برتری هستند که در استفاده همزمان از صفحات نمایش کاربرد دارند.

۲۲) ۷۷ درصد بینندگان تلویزیون از یک دستگاه دیگر به صورت همزمان در هنگام مشاهده تلویزیون استفاده می نمایند.

خرید بر اساس صفحه نمایش

خرید در داخل و خارج از منزل توسط دستگاه های مختلف

۲۳) ۵۹ درصد خرید های صورت گرفته توسط تلفن های هوشمند در منزل و ۴۱ درصد در خارج از منزل صورت می گیرند.

۲۴) ۴۲ درصد خریدهای صورت گرفته توسط رایانه های رومیزی و تبلت ها با برنامه قبلی صورت گرفته است.

۲۵) ۳۰ درصد اطلاعات مربوط به خرید توسط تلفن های هوشمند از جستجو در موتورهای جستجو به دست آمده اند.

۲۶) ۶۷ درصد از ما خرید را از یک دستگاه شروع می کنیم و در دستگاه دیگر ادامه می دهیم.

نکات بازاریابی در خصوص استفاده از صفحات نمایش

مهمترین درسی که می توان از ارائه این مطالب در خصوص بازاریابی فرا گرفت لزوم بهینه سازی مطالب برای استفاده در چندین صفحه نمایش است. ایجاد نسخه موبایل برای وب سایت ها یکی از روش های بهینه سازی مطالب برای صفحات نمایش مختلف است.

دومین موردی که باید بدان اشاره کرد تشخیص این است که کاربران از کدام دستگاه ها و کدام اندازه صفحات نمایش به وب سایت ها دسترسی پیدا می کنند و از اطلاعات به دست آمده در برنامه های بازاریابی استفاده نمود.

در نهایت با استفاده به صورت میانگین بیش از ۴۳ دقیقه در روز از تلویزیون که ۷۷ درصد بینندگان آن به صورت همزمان از دستگاه دیگری نیز استفاده می نمایند لزوم یکپارچه سازی تبلیغات تلویزیونی با استراتژی های بازاریابی آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می کند.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : هاب اسپات

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,270

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

۱ دیدگاه