توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

استفاده از فیس بوک در سال ۲۰۱۳

۲۸ فروردین ۱۳۹۲

فیس بوک برترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان است که بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. بر اساس نظر سنجی که در ماه فوریه سال ۲۰۱۳ صورت گرفته است کاربران فیس بوک زمان کمتری امسال بر روی این شبکه اجتماعی زمان صرف می کنند. در این مطلب به بررسی میزان کاهش استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک در رده های سنی مختلف در سال ۲۰۱۳ پرداخته می شود.

فیس بوک شبکه اجتماعی است که از ماه فوریه سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد. طبق آمار استفاده از اینترنت در سال ۲۰۱۲ ، تعداد کاربران اینترنت بیش از ۲٫۴ میلیارد کاربر بوده است و این یعنی به صورت میانگین از هر ۲ یا ۳ نفر کاربر اینترنت یک نفر در فیس بوک عضو است. اما به مرور زمان و با پیدایش شبکه های اجتماعی تخصصی تر کم کم روند استفاده از فیس بوک کاهش خواهد یافت.

بر اساس نظرسنجی که از کاربران فعلی فیس بوک در رده های سنی مختلف صورت گرفته است به طور کلی در حدود ۲۷% کاربران فیس بوک اعلام کرده اند که در سال ۲۰۱۳ زمان کمتری بر روی این شبکه اجتماعی خواهند گذاشت ، ۶۹% همان میزان زمانی که در سال ۲۰۱۲ در فیس بوک گذرانده اند را در سال ۲۰۱۳ نیز خواهند گذراند و فقط ۳% افزایش زمان در فیس بوک خواهند داشت.

بیشترین رده سنی که زمان استفاده از فیس بوک را کاهش خواهند داد ۱۸ تا ۲۹ سال است بدین ترتیب فیس بوک باید سعی کند خدماتی ارائه دهد که بیشتر برای جوانان جذاب تر باشد.

تصمیم برای صرف زمان در فیس بوک در سال 2013

نکات بازاریابی

در صورتی که از شبکه های اجتماعی در فعالیت های بازاریابی استفاده می کنید سعی کنید از شبکه های اجتماعی تخصصی نیز در صورت امکان استفاده کنید و با کاربران در شبکه های اجتماعی دیگر نیز در ارتباط باشید و فقط به فیس بوک اکتفا نکنید.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,221

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.