توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

استفاده از رسانه های اجتماعی در سیستم های ارتباط با مشتری

۲۳ اسفند ۱۳۹۱

استفاده از رسانه های اجتماعی علاوه بر فعالیت های تفریحی و در مرحله بعد استفاده در فعالیت های بازاریابی ، امکان به کارگیری در سیستم های ارتباط با مشتری را نیز دارند. در این مطلب به بررسی میزان به کارگیری استفاده از رسانه های اجتماعی در سیستم های ارتباط با مشتری پرداخته می شود.

خریداران محصولات یا خدمات می توانند با مراجعه به صفحات شبکه های اجتماعی برندها و مطرح کردن شکایت یا نارضایتی خود به طور مستقیم با برندها در ارتباط باشند. بر اساس نظرسنجی که در کشور آمریکا از شرکت ها انجام شده است بیش از ۸۷% شرکت ها استفاده از رسانه های اجتماعی را در سیستم های ارتباط با مشتری مثبت ارزیابی کرده اند.

تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی در خدمات ارتباط با مشتری

زمان پاسخگویی به نظرات و انتقادات

حدود دو سوم شرکت هایی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند اعلام کرده اند که به موارد ارسالی در کمتر از ۴ ساعت و ۲۶% در مدت یک روز پاسخ می دهند. البته شبکه های اجتماعی مختلف روش های استفاده متفاوتی نیز دارند به عنوان مثال تویتر شبکه اجتماعی است که به روز رسانی های ساعتی نیاز دارد ولی در فیس بوک باید ماکزیمم بین ۳ تا ۴ آپدیت در روز صورت گیرد. مسلما اگر کاربری در تویتر به اعلام نارضایتی یا شکایت بپردازد باید پاسخ به وی در کمتر از چند ساعت باشد.

سایت ۷۰۱۰ نیز به منظور ارتباط موثر با کاربران وب سایت در شبکه اجتماعی فیس بوک حضوری فعال دارد و آماده دریافت انتقادات ، پیشنهادات و پاسخگویی به سوالات و … در خصوص استفاده از سایت ۷۰۱۰ است.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : مارکتینگ چارتز

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,503

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.