توجه: آیا می دانید مرورگر شما بسیار قدیمی است؟ برای استفاده کامل از امکانات این سایت، مرورگر خود را به روز کنید.

ارتباط تبلیغات چاپی و بازاریابی آنلاین

۲ دی ۱۳۹۱

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و استفاده از آن در فرایندهای بازاریابی و همچنین محبوبیت فعلی روش های سنتی بازاریابی مانند تبلیغات چاپی باید روش هایی برای ارتباط روش های بازاریابی آفلاین و آنلاین یافته و در استراتژی های بازاریابی از آن ها استفاده نمود. در این مطلب به معرفی کوتاه کننده های آدرس های اینترنتی و استفاده از آن ها در بازاریابی آنلاین پرداخته می شود.

کوتاه کننده های آدرس های اینترنتی

 کوتاه کننده های آدرس های اینترنتی چه هستند؟

کوتاه کننده های آدرس های اینترنتی ابزارهای آنلاینی هستند که آدرس های اینترنتی طولانی را به آدرس های کوتاه تبدیل می کنند که قابلیت نگارش و به خاطر سپردن بیشتری دارند. همچنین از طریق ابزارهای کوتاه کننده های اینترنتی می توان تعداد بازدیدها و تاریخ آن ها را نیز مشخص نمود.

در مطالب قبلی وبلاگ در خصوص استفاده از کد QR برای ارتباط بازاریابی آفلاین با آنلاین توضیحات کاملی داده شد اما روش دیگر ، استفاده از آدرس های کوتاه اینترنتی است.

می توان آدرس های کوتاه اینترنتی را بر روی نوشته های چاپی درج نمود و افراد را ترغیب به بازدید از آن ها کرد و تعداد بازدیدها به همراه تاریخ و مشخصات آن ها را اندازه گیری نمود. نمونه ای از سایت های کوتاه کننده آدرس های اینترنتی سایت  bit.ly هست و نمونه ای از این آدرس های کوتاه مانند آدرس زیر است.

http://bit.ly/QiRLtR

اما روش استفاده از تکنیک کوتاه کردن آدرس های اینترنتی و ارتباط با بازاریابی آنلاین به شرح زیر است:

۱) صفحه فرود مخصوص برای فروش محصول یا خدمت خود ایجاد کنید.

می توانید بر روی تبلیغ چاپی کد تخفیفی به همراه آدرس کوتاه اینترنتی درج نمایید و بینندگان را ترغیب نمایید تا با بازدید از صفحه فرود و وارد کردن کد تخفیف ، محصول یا خدمت مورد نیاز خود را با تخفیف خریداری نمایند.

۲) آدرس کوتاه اینترنتی ایجاد نمایید.

به وب سایت های کوتاه کننده آدرس های اینترنتی مراجعه کنید و آدرس اینترنتی مورد نظر خود را از طریق آن ها کوتاه کنید. از ابزارهای ردیابی کاربران اینترنتی نیز مانند گوگل انلیتیکس برای رهگیری بازدید کنندگان استفاده نمایید.

۳) آدرس کوتاه اینترنتی ایجاد شده را در تبلیغات چاپی درج نمایید.

اگر از کمپین های تبلیغاتی چاپی مختلف مانند تبلیغات چاپی در روزنامه یا مجله استفاده می کنید آدرس های منحصر به فرد برای هر کدام ایجاد کنید و تعداد بازدیدها را ردیابی کنید.

۴) داده ها را تحلیل کنید.

تعداد بازدید ها در کمپین های مختلف را محاسبه و کمپینی که دارای بیشترین میزان بازدهی است را برای ادامه فعالیت تبلیغاتی انتخاب نمایید. به عنوان مثال شما در روزنامه و مجله تبلیغات خود را چاپ می کنید و می خواهید میزان موفقیت را اندازه گیری کنید. آدرس صفحه فرود را با دو وب سایت کوتاه کننده آدرس های اینترنتی مختلف کوتاه کنید. در تبلیغات چاپی مختلف یکی از آدرس ها را در تبلیغات روزنامه و دیگری را در تبلیغات مجله قرار دهید. برای تبلیغات در روزنامه یک کد تخفیف مانند X و برای مجله نیز یک کد تخفیف دیگر مانند Y در نظر بگیرید. بعد از چاپ تبلیغات اعداد به دست آمده را تحلیل کنید به عنوان مثال از آدرس کوتاهی که در روزنامه به چاپ رسیده است ۱۰۰ نفر و از آدرس کوتاه مجله ۳۰ نفر به صفحه فرود مراجعه کرده اند. افرادی نیز که با کد تخفیف X از صفحه خریداری کرده اند ۵ نفر و افرادی که از طریق کد تخفیف Y خرید کرده اند ۱ نفر است. این نشان می دهد که میزان موفقیت کمپین تبلیغات در روزنامه ۵% و در مجله تقریبا ۳% است. پس تبلیغات در روزنامه به عنوان گزینه برتر انتخاب می گردد.

منبع : وبلاگ تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ۷۰۱۰

برگرفته از : tweakyourbiz.com

  • تعداد مشاهده مطلب: 3,813

 

پست های مرتبط

از این مقاله لذت بردید؟ به اشتراکش بگذارید!

برچسب ها

دیدگاه ها بسته شده اند.